stire-20130816-2aPrimarul general al Capitalei,  Gabriela Firea,  s-a întâlnit recent  cu specialişti  din domeniul serviciilor de consultanţă în infrastructură pentru a discuta despre posibilitatea reluării lucrărilor la proiectul  început înainte de 1990 , dar   din păcate abandonat : „Bucureşti – Port la Dunăre”.

Firea declara că  după discuţiile pe care le va  avea cu reprezentanţii unităţilor administrativ teritoriale responsabile şi după întocmirea documentaţiei necesare,  se vor  putea demara practic, procedurile pentru obţinerea cofinanţării proiectului din fonduri UE. Avem deja sprijinul comisarului european Corina Creţu pentru realizarea acestui proiect important”, a explicat Firea, potrivit unui comunicat transmis  de  AGERPRES.

În cadrul şedinţei s-a stabilit că pentru a putea demara procedurile de accesare a fondurilor europene este necesară actualizarea studiului de fezabilitate. De asemenea, pentru a putea relua construcţia acestui proiect este necesară implicarea autorităţilor locale care ar putea beneficia de avantajele acestei investiţii: judeţele Giurgiu, Ilfov şi Călăraşi, dar şi autorităţile centrale cu responsabilităţi în acest sens — Ministerul Transporturilor, Ministerul Energiei sau Ministerul Dezvoltării.

Directorul IPTANA, Cornel Martincu, a explicat că investiţia a fost realizată până în anii 1990 în procent de aproximativ 70 la sută. Din cauza stagnării şi abandonării acestor lucrări, în prezent ele   s-au degradat sau au fost distruse în bună măsură, stadiul de realizare fiind de 50 %.

„Prin conectarea Bucureştiului cu fluviul Dunărea se obţine o cale navigabilă cu o capacitate de transport semnificativă, iar racordarea Capitalei la principala arteră de navigaţie transeuropeană permite legătura directă a Bucureştiului cu Belgrad, Budapesta, Bratislava, Viena, Frankfurt, Rotterdam etc., ceea ce va face posibil transportul de mărfuri pe apă, apreciat ca fiind cel mai economic şi nepoluant, precum şi includerea Bucureştiului pe lista porturilor în care pot acosta navele de pasageri. Dezvoltarea turismului pe Dunăre trebuie să devină o prioritate atât pentru Bucureşti, cât şi pentru România în general. Un argument în plus pentru finalizarea acestui proiect este proximitatea cu zona în care se dezvoltă proiectul ELI-NP la Măgurele, cea mai avansată infrastructură de cercetare din lume, zona de sud a Capitalei urmând să devină un hub de transport intermodal”, se arată în comunicatul PMB.

În context, conform sursei citate, s-a convenit că în perioada imediat următoare vor avea loc întâlniri cu actorii implicaţi şi anume Consiliile Judeţene Giurgiu, Călăraşi şi Ilfov, Administraţia Canalelor Navigabile, Ministerul Transporturilor şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, pentru a stabili rolul, implicarea în acest proiect şi etapizarea acţiunilor fiecăruia.

(Jurnal)

1 COMENTARIU