În anul școlar 2018-2019, Școala Gimnazială “Academician Marin Voiculescu”, a câștigat în cadrul Proiectului Erasmus +, Acțiunea Cheie 1, finanțarea  necesară  pentru  dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, prin participarea acestora la cursuri structurate în țări europene. Echipa de scriere și implementare a proiectului este formată din doamnele  profesoare  Stanef Maria, Opriș Florica, Peia Luminița și Tudorache Amelia.

Proiectul urmărește integrarea și valorificarea unor norme de cetățenie europeană, responsabilizarea și implicarea activă a cadrelor didactice în formarea atitudinilor moral-civice, în identificarea unor nevoi sociale, culturale și educaționale din comunitate și a unor modalități de intervenție adecvate, cu efecte reale și pe termen lung.

Cel de-al doilea flux de mobilitate din cadrul proiectului s-a desfășurat în Santarem, Portugalia, în perioada 17-21 mai 2021, când trei cadre didactice ale Școlii Gimnaziale „Academician Marin Voiculescu” au participat la cursul “Predarea toleranței, diversității și cetățeniei active în clasa secolului XXI” , organizat de Centrul de Alfabetizare digitală și Incluziune Socială al Institutului Politehnic Santarem.

Cursul a oferit participanților abilitățile și cunoștințele necesare pentru a organiza sesiuni de instruire relevante pentru elevii lor, astfel încât aceștia să devină mai deschiși și să accepte diferențele, să valorifice diversitatea ca o oportunitate prin care putem învăța unul de la celălalt, pentru a construi societăți mai puternice și mai dinamice.

Acest curs a avut la bază un Manual pentru profesori, dezvoltat în urma a două proiecte de educație școlară intersectorială KA2, manual ce cuprinde 66 de activități distribuite în trei module: Drepturile Omului, Diversitate și Cetățenie activă.

Metodele pedagogice folosite s-au bazat pe pregătirea experimențială și interactivitate, ateliere de lucru, simulări, schimburi de bune practici, discuții cu profesorii locali, vizite în școli, schimburi culturale.

Cursul “Predarea toleranței, diversității și cetățeniei active în clasa secolului XXI” a constituit o oportunitate pentru cadrele didactice participante, cât și pentru elevii acestora, implementarea competențelor nou dobândite urmând să fie făcută anul școlar următor prin intermediul unor discipline opționale, organizarea de activități extrașcolare, desfășurarea unor activități de voluntariat aducătoare de venituri pentru susținerea unor grupuri dezavantajate, cu prilejul Crăciunului, Paștelui, inițierea de noi parteneriate educaționale ce urmăresc creșterea gradului de implicare a comunității locale.