În prezența secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, și a directorului general adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier, miercuri, 28 octombrie, a avut loc predarea amplasamentului pentru realizarea drumului de legătură DN5 – Șoseaua de Centură a municipiului Giurgiu – Podul Prieteniei.

„Drumul de legătură DN 5 – Șoseaua De Centură – Podul Prieteniei are scopul principal de a scoate traficul greu de pe DN5 și respectiv municipiul Giurgiu, în afara orașului. După cum se știe, aici se făceau niște cozi enorme, deranjau locuitorii, iar scopul acestui proiect este ca, pe DN5, la km 60+500 să se realizeze un sens giratoriu care să ocolească localitatea Remuș și să ajungă în această intersecție în care se va amenaja un alt sens giratoriu pentru fluidizarea traficului. De aici, vor fi două benzi pe sens, pe strada Unirii, și se va închide în sensul giratoriu de la Vama Giurgiu.

Lungimea traseului este de 5,7km, pe acest traseu sunt prevăzute două parcări pentru vehicule de transport (TIR-uri) cu loc de odihnă, toalete și de asemenea loc prevăzut pentru verificări ISCTR. Sunt șapte podețe pentru evacuarea apei provenite din ploi și două pasaje denivelate – la intersecția cu strada Plantelor din Giurgiu și un drum local de exploatare din satul Remuș”, declara, în prezentarea proiectului, directorul adjunct al CNAIR, Ovidiu Barbier.  

Structura rutieră este una interesantă, în sensul că proiectantul a prevăzut structură rutieră rigidă, din beton de ciment, chiar în ideea traficului foarte greu ce se va derula pe acest traseu, fiind cea mai potrivită alegere.

Consultantul este Venturo Investment, executant Porr Construct, iar teremenul de execuție este de 18 luni, data limită fiind 15 aprilie 2022.

„Contractul a fost semnat în 19 noiembrie 2019,ordinul de începere pentru proiectare în 15 aprilie 2020, proiectul a fost aprobat în Comisia tehnico-economică a CNAIR, în data de 21 octombrie am primit și ordinul de începere iar astăzi avem predarea de amplasament. Noi am încercat să ne mobilizăm cât mai repede, pentru a începe lucrările. Încercăm să profităm de vremea favorabilă, mai ales pentru partea de terasamente, să avansăm cât mai mult. Vara viitoare va fi ultima cu aglomerație de TIR-uri pe DN 5, la intrarea în municipiul Giurgiu”, au precizat, la rândul lor, reprezentanții constructorului.

Modalitatea de realizare a drumului de legătură este o premieră în materie, în România ultimilor 20 de ani. Despre aceasta a vorbit secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. 

„Structura de beton de ciment este o premieră pentru ultimii 20 de ani în România. Nu s-a mai folosit în lucrările de drumuri. Unii își pot pune întrebări legate de faptul că noi acum spargem dalele de beton de ciment de pe A2 și le înlocuim cu mixtură, însă aici este un caz special în sensul că am adoptat această măsură din cauza întârzierilor în operarea și solicitarea documentelor, iar perioade din an sunt caracterizate de un trafic foarte aglomerat, TIR-urile vor aștepta, mai mult ca sigur, pentru intrarea în vamă. Și atunci această așteptare ducea la distrugerea părții carosabile, prin acele făgașe în mixtura asfaltică. Betonul de ciment este o soluție foarte bună pentru zona aceasta de drum. Singura rugăminte este să aveți mare grijă la stratul superior, pentru că și din cauza acestor aspecte, o simplă greșeală, duce la un disconfort al șoferilor”, a precizat, de asemenea, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

După ce această bucată de șosea va fi dată în exploatare, autoritățile locale vor solicita sprijinul guvernului pentru modernizarea punctului de frontieră Giurgiu care necesită aceste lucrări.

La evenimentul legat de predarea amplasamentului au fost prezenți, alături de reprezentanții Ministerului Transporturilor și CNAIR, secretarul de stat în cadrul Cancelariei prim-ministrului, și, totodată, candidat PNL pentru un loc de deputat pentru județul Giurgiu, Gabriela Horga, și președintele Consiliului Județean Giurgiu, Dumitru Beianu, primarul municipiului, Adrian Anghelescu, primarul comunei Oinacu (beneficiară directă a proiectului, întrucât traficul greu este deviat, la această dată, prin comuna pe care o conduce) Fabian Țîrcă, precum și prefectul județului, Aneta Matei.

(Jurnal)