Încă din data de 10 ianuarie, a fost emis un aviz către navigatori (avizul nr. 7) prin care aceștia erau anunțați de faptul că, de la acea dată, se închide circulația pe Dunăre, pe sectorul românesc, între kilometrii 1075 și 175 (sectorul de Dunăre Fluvială, de la intrarea în țară până la Brăila).

16343655_10208646540785213_379279678_n„La nivelul Portului Giurgiu avem staționate un număr de 15 nave propulsate (dotate cu motor și prevăzute cu echipaj) și alte 45 de nave nepropulsate (barje, șlepuri, care, în general, nu au echipaj). Acestea sunt adăpostite la Giurgiu și în zonele adiacente”, a declarat, pentru Jurnal Giurgiuvean, directorul Căpităniei Giurgiu, Florin Oprea.

La acest moment, pe Dunăre, la Giurgiu, este gheață la mal, și există o foarte mică fâșie de apă pe care curg sloiuri. Din când în când, o navă de capacitate mare intră pe șenalul navigabil, pentru a nu permite formarea de poduri de gheață.

Cât privește eventuala deschidere a circulației navale pe Dunăre, aceasta nu se va relua prea curând, mai ales că se înregistrează zone cu poduri de gheață, dar și deoarece toate autoritățile statelor riverane Dunării au interzis circulația pe fluviu, ca urmare a unui acord internațional, a mai ținut să precizeze Florin Oprea.

Oana Călin