Românii pot depune plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie dacă sunt nemulțumiți de valoarea facturilor de energie electrică sau gaze naturale

0
151

Reprezentanții ANRE transmit că orice consumator final care are neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, iar, dacă nu este mulţumiţ de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie sau la alte instituţii şi chiar în justiţie.

ANRE face unele recomandări consumatorilor finali:

  • să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale;

  • să solicite citirea lunară a contorului; să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;

  • să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia;

  • să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis;

  • să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor.

Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.

Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare„, se mai arată în comunicatul reglementatorului din energie, notează Agerpres.

Consumatorii pot apela call-centerul ANRE la numărul 0374554265 (telefon cu tarif normal în reţeaua Orange, apelabil din toate reţelele) şi la numărul 0219782 (telefon cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele).

De asemenea, consumatorii pot depune petiţii pentru aspecte care ţin de încălcarea cadrului de reglementare şi a legislaţiei primare incidente, prin intermediul rubricii Petiţii pe pagina web a ANRE.

(Jurnal)