Piaţa publicităţii online a cunoscut o adevărată explozie în ultimii ani, marii „jucători” mondiali, Google şi Facebook organizează cursuri şi seminarii online gratuite, care vor acredita la nivel internaţional specialişti în marketingul online.
Prin aceste programe de calificare, cele două companii care domină piaţa online şi-au propus să dezvolte noi profesii, dar și să deschidă şi noi orizonturi pentru tinerii antreprenori. Cursurile oferite de Google şi Facebook au reuşit să mulţumească piaţa din mai multe perspective – nu doar oferindu-le o bază teoretică, cât mai ales din punct de vedere al utilităţii practice – iar absolventul acestor cursuri online va avea diploma valabilă doar un an, urmând ca după aceea să-şi reînnoiască competenţele, respectiv diploma, printr-o altă serie de examene online.
Rapoartele Facebrands arată că, numai în România, la ora actuală, peste 42% din populație este deja prezentă pe Facebook și peste 82% din totalul de utlilizatori de internet români dețin un profil pe rețeaua de socializare. Prezența masivă a potențialilor clienți în același loc și posibilitatea targetării publicului-țintă anunță un val serios de specializări în domeniul online și social media şi în rândul românilor.
Conform unui studiu realizat în 2015 şi publicat pe Statista.com, atât companiile care vând către clienți, cât și cele care se adresează altor companii, vindeau prin rețelele de socializare. În ceea ce priveşte marketingul B2B (business to business), reţelele LinkedIn şi Facebook sunt folosite de 41%, respectiv 30% dintre companii pentru a-şi promova serviciile altor companii, iar peste 65% dintre companii folosesc Facebook pentru promovarea serviciilor direct consumatorilor. Așa că tinerii giurgiuveni ar putea folosi toate aceste informații, urmând un astfel de curs și în acest fel asigurându-și un loc într-o profesie sigură a viitorului.
(Jurnal)