Și pentru că nu e de ajuns doar să critici când ceva nu merge bine, aveți mai jos soluțiile USR pentru creșterea siguranței rutiere. Implementarea lor a fost începută în 2021 când ministru al transporturilor a fost Cătălin Drulă, însă au fost oprite când ministerul a fost preluat de către PSD.
Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, prezintă câteva măsuri urgente pentru siguranță rutieră. Toate aceste soluții depind însă de majoritatea politică condusă de Marcel Ciolacu.
Președintele USR îi lansează o provocare premierului PSD, ca dincolo de disputele politice, să implementeze aceste măsuri de siguranță rutieră, începând din prima zi a sesiunii parlamentare.
*PNRR*. Am prevăzut montarea a 1000 de radare fixe + achizționarea a 300 de radare mobile și 500 de camere video. Proiectul bate pasul pe loc. Sunt 367 milioane de euro disponibili pentru proiecte de siguranță rutieră și control.
*Oprirea încercărilor de slăbire a legislației rutiere* în parlament. OG 1/2022 este încă în proces de masacrare cu portițe pentru șmecheri. Ultima dată am avut o discuție pe ton apăsat cu Lucian Bode pe holul parlamentului filmată de televiziuni și au dat înapoi. Recent, a trecut din nou cu modificări toxice la Comisia de Industrii.
*Adoptarea legii inițiate de colegii mei care permite Poliției să dea amenzi pe baza înregistrărilor video* realizate de camerele de bord. Așteaptă încă punct de vedere de la MAI, le-am scris lui Lucian Bode în primăvară și în iunie lui Cătălin Predoiu, dar nu am primit niciun răspuns. Numeroase comportamente deviante la volan cu potențial ucigaș sunt suprinse de camere video private, dar în prezent Poliția nu poate da amenzi pe baza acestor probe.
*Reintroducerea inspecției de siguranță rutieră pentru toate categoriile de drumuri*. În 2017 a fost scoasă pentru străzile de categoria I și II, iar în 2022 a fost scoasă și pentru drumuri județene.
*Oprirea proiectelor ucigașe (dar percepute de politicieni ca populare) de lărgire a drumurilor naționale prin localități* și înlocuirea cu soluții moderne de sec. 21. Spre exemplu, DN71 Bâldana-Târgoviște dublare prin localități în loc de drumul nou expres în afara localităților pe care îl pornisem în 2021.
*Proiectare a străzilor* cu siguranța rutieră în minte, nu pentru a maximiza viteza autovehiculelor. Strada trebuie să protejeze din proiectare utilizatorii vulnerabili, pietonii, cicliștii. Măsuri de calmare a traficului, treceri de pietoni supraînălțate, bumpere pentru reducerea vitezei, semafoare cu buton la toate trecerile de pietoni peste mai mult de 2 benzi de circulație, suprailuminare, pinteni de protecție ai colțurilor de străzi.
Pentru lung parcurs, soluția este cea pentru care mă lupt de mai bine de 10 ani: *o rețea de drumuri moderne (autostrăzi, drumuri expres)*. Ne apropiem în sfârșit de 1000 km de drumuri rapide. E nevoie de minim 2000 ca să ajungem într-o zonă de semi-decență pentru acoperirea României.