Trenurile care pleacă de la București spre Sofia, Salonic si Istanbul vor face și în această vară un ocol de aproape 60 de kilometri prin gara din Videle. Motivul: ruta feroviară directă spre tarile din sudul Romaniei – care ar trebui să înceapă cu tronsonul București-Giurgiu – nu mai poate fi folosită de 14 ani, din cauză că autoritățile nu reușesc să repare un pod peste râul Argeș, situat la Grădiștea…

Drept urmare, potrivit CFR Călători, trenurile estivale vor circula din Gara de Nord spre Sofia (în Bulgaria), Salonic (în Grecia) si Halkali (în apropiere de Istanbul, în Turcia), în perioada 7 iunie – 7 octombrie 2019.

După cum știți probabil,  în 2005, podul de la Grădistea a fost înghițit de apele Argeșului, după ce pilonii au cedat, iar șinele de tren s-au rupt ca…

Pierdea cea mai mare rămâne ruta București-Giurgiu, deschiderea feroviara a României către Bulgaria și Istanbul. Acum, drumul cu trenul din Capitală până în orasul de graniță este de două ori mai lung, traseul inițial fiind deviat către Videle  adică un plus de 58 de kilometri!

În vara anului trecut (n.red. – 2017), fostul ministru al Transporturilor, giurgiuveanul Răzvan Cuc,  semna documentele pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Frontieră şi reconstrucţia podului de la Grădiștea: „Reconstrucţia podului de la Gradiştea înseamnă foarte mult pentru calea ferată din România. În 2019 podul de la Grădiştea trebuie finalizat. Podul nu este important doar pentru judeţul Giurgiu, sistemul feroviar din România trebuie legat de Dunăre pe ruta cea mai scurtă”,  declara atunci  Răzvan Cuc.

 

După ce a demisonat Cuc a uitat pur și simplu de promisiunea făcută , de parcă din poziția de simplu deputat nu ar fi putut să continue diligențele pentru demararea lucrărilor, mai ales că – așa cum s-a dovedit – era un apropiat al fostului lider PSD, Liviu Dragnea, așa că nu ar fi fost refuzat.

 Cert este că prabușirea podului de la Gradistea a fost un plus in afaceri pentru transportatorii rutieri. Cu autocarul, oamenii ajung de doua ori mai repede si plătesc mai putin.

Pentru ca ruta București-Giurgiu sa redevină functionala – iar ocolul prin Videle să nu mai fie necesar – CFR SA ar trebui să repare podul de la Grădiștea. Și, deși susține că intenționează să o facă, compania n-a reușit nici măcar să înceapa lucrările.

 În continuare ministrul Cuc,  deși a revenit ca ministru la Transporturi, pare interesat mai degrabă de susținerea funcției sale în guvernul Dăncilă,  decât de rezolvarea reconstrucției acestui pod.

Mai mult de atât, Răzvan Cuc, așa cum scriam cu ceva timp în urmă ,  nu ezită să își arate adevăratul caracter, înlăturând ,după  modelul mentorului său, Liviu, Dragnea ,  indivizi incomozi sau care nu îi sunt obedienți.

Acest lucru îl confirmă chiar președintele Consiliului județean Giurgiu, Marian Mina care într-o postare pe pagina sa de Facebook  scria faptul că după ce l-a criticat pe Răzvan Cuc, pentru slaba gestionare a ministerului pe care-l conduce, într-o emisiune a unui post central de televiziune ,   directorul Regionalei de Drumuri Bucuresti a fost sunat de către Narcis Neaga (omul  ce îi comandă lui Cuc,  după cum afirmă persoane din interiorul Regionalei ) să își dea demisia, luni…

Reamintim că în același fel, autoritar , ministrul Cuc procedase cu un alt coleg de-al său de la Giurgiu, la momentul demisiei sale din fruntea ministerului, desfăcându-i acestuia contractul de muncă doar pentru că …nu era ”de partea sa”!

Iată de ce suntem de acord cu președintele Mina care, cu trimitere directă la ministrul Răzvan Cuc , afirma ferm în aceeași postare pe facebook: Mai spun încă o dată, răspicat: Demisia! Acești gropari ai drumurilor din România trebuie să plece urgent din funcțiile deținute…!

Întorcându-ne la Podul de la Grădiștea, considerăm că CFR SA a avut timp suficient până acum să-l repare, cum și Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor să se țină de promisiunile făcute în legătură cu repunerea pe tapet a acestui proiect.

În acest context nimeni n-ar putea spune când vor începe și când se vor termina lucrările la viitorul pod peste Argeș, de la Gradiștea. Singurul lucru pe care îl stim este că până când aceste lucrări vor demara și respective  se vor finaliza, toate trenurile spre Sofia, Salonic și Istanbul vor ocoli prin Videle.

(Jurnal)