securitate_cibernetica_99109300Poliţia Română s-a alăturat din această săptămână campaniei de conştientizare a mallware-ului ce afectează dispozitivele mobile, derulată în această săptămână, la nivel paneuropean.

Nu demult cotidianul nostru atrăgea atenţia asupra pericolului atacurilor  prin internet  a sistemelor de informaţii , a reţelelor personale. Poate că atunci puţini ne-au luat în seamă. Iată însă că aceste lucruri încep să fie luate în serios. Poliţiştii vor transmite de acum informaţii despre riscurile şi vulnerabilităţile dispozitivelor mobile, precum şi recomandări despre cum poţi să-ţi securizezi activitatea online.

Dispozitivele mobile, ca smartphone-urile şi tabletele, au devenit o obişnuinţă în viaţa de zi cu zi. Tehnologia pe care nu demult o găseai doar într-un computer, acum poate fi ţinută în mână.

Totuşi, odată cu creşterea în popularitate a acestor dispozitive, a crescut interesul infractorilor în acest domeniu. Riscul malware-ului mobil este real: hackerii îţi pot sustrage bani şi informaţii personale sau îţi pot spiona toate activităţile. Pentru a creşte nivelul de conştientizare a utilizatorilor, Poliţia Română s-a alăturat Europol în cadrul campaniei de conştientizare a mallware-ului ce afectează dispozitivele mobile, campanie care începe astăzi 24 octombrie 2016. Astfel, săptămâna aceasta, România, împreună cu alte 21 de state membre ale U.E. (Austria, Belgia, Croaţia, Cipru, Cehia, Ungaria, Irlanda, Italia, Franţa, Germania, Grecia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovenia, Spania şi Marea Britanie), 3 state care nu sunt membre U.E. (Columbia, Norvegia şi Ucraina) şi două  agenţii ale U.E. (ENISA şi EU-LISA), în colaborare cu mai mulţi parteneri din domeniul public şi privat, vor desfăşura activităţi pentru ca lumea să conştientizeze acest fenomen şi consecinţele sale.

Vor fi organizate prelegeri în şcoli, workshopuri, cursuri de instruire, dar şi întrebări online şi chat-uri live pe  reţelele sociale. Toate aceste demersuri paneuropene vor fi însoţite de desfăşurarea unei campanii de comunicare pe reţelele de socializare şi pe site-urile naţionale.

(Jurnal)