După prăbuşirea sa, în data de 8 august 2005, Podul de la Grădiştea a rămas un proiect pe care mulţi politicieni l-au avut permanent pe agenda personală cu scopul reabilitării, mai ales în campaniile electorale, dar şi astăzi zace inoperabil.

În plin mandat ca ministru al Transporturilor, după o vizită de lucru la Comana, în urma solicitărilor primite de la toate unităţile administrativ teritoriale din judeţul Giurgiu, adică Băneasa, Comana şi Frăteşti, privind introducerea unor curse de tren tocmai pentru a putea asigura mobilitatea populaţiei din aceste localităţi, Răzvan Cuc a redeschis traficul pe tronsonul Grădiştea – Giurgiu, cu un tren care a efectuat prima cursă pe această rută, după 12 ani.

Atât pentru CFR Călători, dar şi pentru locuitorii din zonă, situaţia de fapt i-a obligat să străbată, în loc de 59 de kilometri, pentru a ajunge la Giurgiu, un drum de 117 kilometri (n.r. – deoarece cursa Bucureşti- Giurgiu se efectuează în prezent prin Videle).

În momentul de faţă, parţial, această problemă s-a rezolvat, în sensul că doritorii de călătorii pot efectua pe calea ferată parcursul Giurgiu-Grădiştea pe o distanţă de 42 de kilometri. Din acel moment, pe ruta feroviară Grădiştea-Giurgiu se circulă cu şase trenuri (de la ora 4.00 şi până la 18:40), preţul biletului fiind de 6,8 lei şi respectiv 3,4 lei pentru elevi.

La acel moment s-a reluat discuţia despre Podul Grădiştea despre care ministrul Cuc spunea că speră ca în 2019 să fie refăcut , astfel încât circuitul feroviar pe prima linie de cale ferată din Principatele Române, Bucureşti-Giurgiu, să fie reluat în întregime.

Recent am adresat aceeaşi întrebare legată de refacerea Podului, preşedintelui Consiliului judeţean Giurgiu, Marian Mina care ne-a spus:

“Nu pot să vă spun prea multe deocamdată . Ştiu doar că s-a obţinut finanţare pentru proiectul de fezabilitate, sper să nu greşesc, urmând să fie ridicat pe SEAP. V-am spus, nu ştiu să vă pot furniza mai multe amănunte. Într-adevăr este un obiectiv extrem de important. Eu mi-aş dori ca într-un viitor nu prea îndepărtat să se realizeze construcţia acelui pod pentru că el este necesar locuitorilor acestui judeţ şi nu numai…”, mai spunea preşedintele Consiliului Judeţean Giurgiu.

(Jurnal)