Podul de la Adunații Copăceni se macină sub greutatea și vibrațiile mașinilor de mare tonaj. Acesta se află într-o stare deplorabilă, fiind afectat de intemperii. Pilonii de susținere s-au măcinat, iar fierul din structura de beton este afectat de ploi și de ninsori. De asemenea, asfaltul a devenit impracticabil pe două dintre cele patru benzi de circulație, ceea ce face ca, înainte de podul de la Adunații Copăceni, să se formeze cozi de mașini pe mai mulți kilometri. Singura soluție este reconstrucția podului și devierea traficului pe un alt pod până la terminarea fondurilor. Podul este principala cale de acces din Bulgaria spre Capitală și este traverzat zilnic de mii de mașini, inclusiv de camioane de mare tonaj, notează auto-bild.

Mai mult, chiar și primarul comunei Adunații Copăceni, Daniel Rusu, a solicitat, într-o adresă transmisă Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urgentarea demarării lucrărilor de reparații.

La solicitarea mai multor cititori, care ne-au semnalat, nu o dată, starea podului amintit, am transmis, la rândul nostru, o serie de întrebări către CNAIR cu privire la starea tehnică a podului, la momentul în care acesta ar putea intra în reparație sau la bugetul alocat acestor lucrări.

Iată, în cele ce urmează, răspunsul integral al CNAIR:

„Cu privire la podul peste râul Argeș la Adunații Copăceni pe DN 5, km. 19+096, vă comunicăm că:

  • Reabilitarea acestuia este inclusă în contractul „Modernizare DN5 București – Adunații Copăceni, sector km 7+573 – 19+220 – Reciclare”
  • La începutul contractului a fost realizată o expertiză tehnică în vederea constatării stării tehnice a podului și a stabilirii măsurilor de remediere ce se impun;
  • Partea de infrastructură a podului peste Argeș a intrat în reabilitare în cursul anului 2018
  • În cursul anului 2019 vor fi executate lucrări de reabilitare a suprastructurii podului peste râul Argeș care vor include totală a plăcii de suprabetonare. În timpul execuției lucrărilor de reabilitare la suprastructură, traficul va fi deviat oe o variantă provizorie. Lucrările de reabilitare sunt programate a fi finalizate la sfârșitul anului 2019
  • Până la realizarea variantei provizorie de circulație și devierea traficului, antreprenorul are responsabilitatea de a monitoriza în permanență starea tehnică și de a executa lucrări de reparații la podul peste râul Argeș, astfel încât siguranța circulației să nu fie afectată”, se arată în răspunsul transmis publicației noastre de către CNAIR.

(Jurnal)