Săptămâna aceasta am continuat dialogul început cu ceva timp în urmă, cu directorul Direcţiei Judeţene de Transport, Administrarea Drumurilor Judeţene şi Control Trafic (DJTADJCT) Giurgiu, ing. Marius Olteanu, despre activitatea efectuată în această perioadă de către salariații instituției pe care o conduce. 

Am primit recent niște sesizări pe partea de împădurire, pe baza cărora am demarat procedura de evaluare… Am trimis un profil transversal, strict pe zona respectivă, în așa fel încât împreună  cu Direcția Silvică să facem o delimitare și o marcare a pomilor care sunt plasați pe partea de acostament a câtorva drumuri județene – ne spunea Marius Olteanu.

Este vorba de DJ  412 C, în zona Podișor și de 601, porțiunea  de la Malu Spart spre DN 61. Acum suntem cu marcatul de la zona Podișor, urmând să ne facă o evaluare… Conform legii silvice, tot ceea ce depășeste diametrul de 5 cm intră la o altă categorie… Nu se mai pot face defrișările până nu se face o marcare prealabilă. Au delimitat ei ( Direcția Silvică – n. n.) fondul forestier, pentru a nu apare alte divergențe, urmând să demarăm procedura de tăiere. Astăzi (12 iulie – n.n) trebuie să semnăm  contractul pentru covorul asfaltic pe 401, de la Vărăști-Dobreni, o porțiune de 3 km…Suntem în același timp în procedură, aproape de final, pentru digul de la Comana, pe DJ 411, pe zona de la Lebădă, la intrarea în comuna Comana. Această zonă a fost sărită când s-au executat lucrările pe DJ 411, nefiind prinsă nici la etapa de proiectare. Am luat astfel decizia ca să facem o preluare a denivelărilor, să executăm un covor asfaltic, iar între straturi să venim cu un produs antifisură ca să mai atenuăm cedările ce vor mai apărea ulterior pe carosabil. În urma lucrărilor de întreținere de acum 2 ani am observat că la momentul acesta situația s-a stabilizat, carosabilul nu s-a mai faliat, ca atare am luat decizia  să îl prindem ca un covor asfaltic, în două straturi, cu o preluare a denivelărilor  pe toată această zonă.

Vorbindu-ne despre o altă activitate la fel de importantă a Direcției, directorul DJTADJCT Giurgiu ne-a spus:

Pe partea de control trafic eu am început cu activitatea de prevenție și de încheiere a cât mai multe autorizații speciale de transport agabaritic, în așa fel încât să nu îngrădim transportatorii, dar în același timp să obținem și niște venituri cu care să  acoperim cheltuielile cu lucrările de întreținere. Sper să reușim să ne depășim targetul stabilit, de 3 miliarde de lei, din aceste autorizații speciale de transport. Când am venit în această Direcție încasările se situau undeva la 800 de milioane lei. Anul trecut am avut 2 miliarde și vreo 300 de milioane, iar anul acesta ne-am propus 3 miliarde! Trebuie precizat și faptul că a crescut totodată volumul amenzilor. Cei ce nu înțeleg că trebuie să își încheie aceste autorizații speciale vor fi amendați. Unii înțeleg necesitatea acestui lucru, alții nu, alegând calea mai puțin legală, transportul în afara orelor de program. S-a luat decizia, la nivel  de instituție,  ca în această  perioadă să  lucrăm în două schimburi. Vom  efectua astfel controale și după încheierea programului.

Referindu-se la condițiile vitrege din ultimele săptămâni, directorul Direcției, Marius Olteanu ne spunea că precipitațiile căzute pe carosabil nu i-au creat niciun fel de probleme la nivel de infrastructură.

Se lucrează în continuare la partea de întreținere…Sunt câteva drumuri județene, cum ar fi DJ 503, mă refer la  sectorul de la Toporu la Drăgănești pe care am mai întervenit cu piatră. Măcar să îl ținem în stare acceptabilă până la demararea proiectului. Nici nu putem face mari investiții pe el, dar măcar să îl aducem la un nivel încât să se poată circula normal pe  carosabil. În privința lucrărilor de plombare a carosabilului, am stopat un pic… Mai sunt câteva, pe zona de nord a județului. Avem sectorul DJ 602, Săbăreni-Joița, unde e se desfășoară un trafic intens. Deja în acest loc s-a deviat infrastructura. Așa cum v-am mai spus drumul județean are un anumit tip de infrastructură care nu se pliază pe transportul masiv. Zona aceea care iese în autostradă, este un fel de  scurtătură, din centru și toți cei care au învățat-o , acum o folosesc și scurtează pe acolo…Așa cum vă spuneam lucrările de întreținere noi le efectuăm pe toată perioada anului. Datorită faptului că au fost efectuate bine din punct de vedere calitativ lucrările acestea sunt din ce în ce mai puține și apar din ce în ce mai rar. Trebuie menționat în același timp faptul că nu poți interveni oricând și oricum. Pe un sector de drum trebuie să faci un minim 10-15 tone de asfalt ca să poți să acoperi crăpărturile din carosabil. Le acoperim provizoriu cu piatră până când se mai deteriorează. Nu poți să iei 2 tone de material de la furnizor ca să astupi doar 2-3 gropi. Am intrat totodată în linie dreaptă cu proiectul european privind dotarea cu utilaje a Direcției. Anul acesta cred că se va desfășura licitația și livrarea utilajelor. Sperăm ca în cursul anului viitor deja utilajele să le punem la treabă, să începem să facem noi covoarele asfaltice, la început lucrări mai micuțe, pe zonele ce, din diferite motive, nu au fost prinse în proiecte, și care între timp s-au deteriorat. Deocamdată, așa cum vă spuneam, pentru o perioadă, suntem cantonați în principal pe activitatea de control mijloace de transport agabaritice – ne mai spunea ing. Marius Olteanu, directorul DJTADJCT Giurgiu, ce ne promitea reluarea dialogului în cât mai scurt timp…

( a consemnat Florian Tincu)