Platformele de e-commerce au fost cele care au atras cea mai mare parte a interesului consumatorilor de Black Friday (12 – 14 noiembrie 2021). În top 5 categorii au fost și service-urile auto, în condițiile în care șoferii sunt nevoiți să își echipeze de iarnă mașinile, arată datele Revolut.
Cei mai mulți și mari cumpărători au fost locuitorii Bucureștiului și din zona metropolitană a capitalei și cei din Cluj Napoca, din segmentul de vârstă cuprins între 25 și 44 de ani (după sumele totale cheltuite și după numărul de tranzacții înregistrate).
Totuși, ca valoarea medie a achizițiilor/ utilizator, Timișoara a devansat Clujul (70 EUR/ utilizator vs 64 EUR/ utilizator).
Plățile către e-commerce au crescut cu 101% în 2021 față de 2020 (iar la plățile efectuate cu cardul fizic, s-a înregistrat o creștere cu + 96% față de Black Friday 2020). Comparativ, în 2020, creșterea față de 2019 a fost de +228% (și +31% plăți cu cardul fizic), în timp ce 60% din suma totală cheltuită au reprezentat-o achizițiile online.
Cât au cheltuit românii (sumă medie cheltuită/ utilizator care a făcut tranzacții):
-
4 % (2021 față de 2020) de la 69,7 EUR la 72,3 EUR/ utilizator și + 30% comparativ 2019, de la 56 EUR/ client
Cheltuieli totale/ categorie (2020) – creștere a cheltuielilor (și ca sumă și ca număr de tranzacții) în top 5 categorii:
-
2,6 milioane EUR – Servicii rețele calculatoare
-
1,2 milioane EUR – Magazine alimentare și supermarket-uri
-
700.000 EUR – Magazine de electronice și electrocasnice
-
690.000 EUR – Mărfuri generale
-
284.000 EUR – Service-uri auto
Cheltuieli totale/categorie în 2021:
-
3,17 milioane EUR – Magazine de electronice și electrocasnice
-
1,93 milioane EUR – Magazine alimentare și supermarket-uri
-
1,4 milioane EUR – Mărfuri generale
-
681.000 EUR – Restaurante, cafenele, baruri
-
634.000 EUR – Service-uri auto