
Cu două săptămâni în urmă (21 octombrie), la împlinirea celor 3 luni de la angajare, salariatul unei societăți din Giurgiu s-a adresat AJOFM-ului Giurgiu, pentru a-și depune adeverința de angajat ce îi dădea dreptul de a primi o bonificație în valoare de 1000 de lei, conform Legii. În primul moment i s-a comunicat însă că cererea nu o poate face decât după depunerea unei adeverințe, în care să se precizeze că s-au împlinit 3 luni la locul său de muncă. Deși în mod normal, AJOFM-ul ar fi fost obligată să îl atenționeze pe salariat că urmează a-și încasa bonificația.
Surpriza salariatului nostru a constituit-o dialogul purtat cu paznicul instituției (persoană importantă, stimabile!) pe care l-a găsit fumând în fața sediului, impiedicându-i cu aplomb accesul în instituție, sub justificarea că ”nu se lucrează cu publicul” și că documentul îl va prelua el pentru a fi depus la secretariat. Să înțelegem că la AJOFM Giurgiu, paznicul instituției are și atribuții de funcționar în cadrul serviciului Secretariat? Bravos, națiune!
Surprizele nu s-au oprit însă aici. Salariații AJOFM i-au solicitat, sec, angajatului ca adeverința depusă să aibă data lunii următoare (?) adică a lunii noiembrie, fără să i se dea vreo explicație în acest sens. Adeverința urma să fie transmisă, conform solicitării, către AJOFM, printr-un e-mail, având specificațiile: conform cu originalul, semnătura angajatului, data și numele în clar…Toate astea fără însă ca salariatul să fie întrebat dacă știe să dea un e-mail, dacă are de pe ce și de unde să-l trimită. Dar cu-i îi pasă la AJOFM Giurgiu de posibilitățile cetățeanului? Știe, bine! Nu știe, Adio și n-am cuvinte!
Dar stați că lucrurile nu se opresc aici. După transmiterea acestui document prin e-mail, drept răspuns angajatul a primit o altă cerere tip, cu solicitarea de a fi, la rândul ei, completată, semnată și datată…
La scurt timp după completarea noii cereri, trimisă către AJOFM Giurgiu, angajatul nostru a primit drept răspuns din partea funcționarilor AJOFM, solicitarea de a o completa, conform cu originalul, resemna și redata, deși această precizare nu fusese făcută, din start, cum era normal. Dar ce mai contează…. Scopul principal al funcționarului, acela de a plimba cetățeanul de la Ana la Caiafa, fusese îndeplinit. Ce le pasă lor de timpul pierdut și de sănătatea cetățeanului. Dacă ei își iau banii totul este perfect! Așa că …Trăiască Birocrația!
Toate acestea se petrec într-un județ, Giurgiu, în care rata analfabetismului este cea mai mare din țară, unde majoritatea cetățenilor sunt de vârsta a treia, fără acces la tehnologie și fără pregătirea necesară pentru a putea trimite e-mailuri.
Finalul acestei povești este cât se poate de descurajant, după cum ne declara salariatul nostru. El a fost anunțat că plata bonificației pe care o așteaptă se va face abia la sfârșitul lunii decembrie, undeva, în jurul datei de Crăciun.
În consecință iată ce pătimește angajatul unei societăți, care în loc de banii promiși, prin Lege, din partea instituțiilor de stat (în cazul de față AJOFM Giurgiu), este obligat să depună hârtii peste hârtii, asigurând în acest fel liniștea birocratului, justificându-i totodată salariul de bugetar, care, de cele de mai multe ori, este de câteva ori mai mare decât al unui salariat din mediul privat.
(City ZEN)