20161111_082712De curând Direcţia Judeţeană de Transport, Administrare Drumuri Judeţene, Control Trafic – Giurgiu a achiziţionat un mini încărcător  frontal, despre performanţele căruia   ne-a vorbit directorul instituţiei, Marius Olteanu: Noua maşină  se foloseşte la acţiunea de plombare a drumurilor judeţene. Ea este dotată cu o instalaţie de forare, totodată dându-ne posibilitatea să o utilizăm la montarea semnelor rutiere. Operaţiunea s-a simplificat acum extrem de mult. Se  forează, se face o gaură şi se  fixează semnul rutier. În urma achiziţionării acestuia se va micşora timpul alocat acestei activităţi , mărindu-se totodată  numărul de semne rutiere fixate într-o singură zi.  O altă dotare a maşinii este Răspânditorul care împrăştie emulsie bituminoasă. Mai bine zis el realizează emulsionarea suprafeţelor ce urmează să fie plombate . Am eliminat astfel operaţiunea în care se intervenea  cu canciocul şi cu măturica. Emulsia se pulverizează uniform şi într-un strat consistent, prelungind  termenul de garanţie al lucrării. Emulsia face în acest fel  o priză  între suport şi bitumul turnat .

Marius Olteanu ne preciza că investiţia se ridică la  peste 47 de mii de lei la care se adaugă accesoriile,  ce totalizează  la rândul lor circa 70.000 lei.

Această investiţie nu ar fi fost posibilă – ne spunea directorul Direcţiei, Marius Olteanu – fără sprijinul Consiliului judeţean Giurgiu, respectiv al preşedintelui Marian Mina care cunoaşte foarte bine performanţele acestei instalaţii, din timpul  activităţii  sale ca director al Direcţiei Regionale de  Drumuri Bucureşti. Marius Olteanu îşi manifesta dezaprobarea faţă de cei care cârcotesc de fiecare dată când CJ face câte o investiţie de acest gen, fără să aibă habar cât de eficientă este o astfel de instalaţie şi câţi bani se economisesc, mai ales în ceea ce priveşte forţa de muncă. Trebuie mai întâi să fi un bun manager pentru a  te lansa în tot felul de  judecăţi de valoare . Doresc să menţionez, în vedere că personalul nostru numeric este la limită, că prin achiziţia acestui utilaj se eficientizează lucrările cu până la 60% . Executarea cu această instalaţie a unui drum judeţean pe care trebuie fixate semne rutiere de exemplu, se poate face în doar 2 zile. Frezarea cu această maşină se poate  face acum în 5 minute faţă de 2 ore cât dura operaţiunea cu sistemul clasic, pentru doar 5-6 plombe / zi. Din acest moment pregătim drumul şi îl şi  asfaltăm, în aceeaşi zi. Înainte puneam 10 semne de circulaţie într-o zi, acum putem face acest lucru pe o porţiune de până la 30 de kilometri!

Întrebat ce ar mai fi nevoie pentru  eficientizarea activităţii, directorul Direcţiei, Marius Olteanu ne-a spus: Ne-am dori să cumpărăm un trailer pentru a ne transporta utilajele, dar nu face parte din priorităţile noastre…Un utilaj care ne-ar scuti de a apela la alţii economisind în acelaşi timp o sumă importantă de bani.  Precizez că în Giurgiu numai societatea Ceramica are aşa ceva…Deocamdată ne mulţumim cu achiziţia făcută rămânând ca la următoarea noastră întâlnire să vă explic despre condiţiile în care se poate turna asfalt chiar şi când ninge, lucru care de multe ori îi contrariază pe cei  din mass-media.

(Florian TINCU)