
Cu o reţea de autostrăzi în lungime de aproximativ 750 de kilometri, România se află pe ultimul loc în Europa, o informaţie ce ar trebui să îl îngrijoreze pe actualul ministru al Transportului, Răzvan Cuc.
Proiecte întârziate, termene amânate, licitaţii contestate şi recontestate, fonduri de sute de milioane de euro pierdute şi blocaj. Asta auzim, la mai bine de zece ani de când am intrat în UE, când vine vorba despre starea infrastructurii. Infrastructura, unul dintre cele mai importante sectoare economice din România, înregistrează întârzieri majore în implementarea proiectelor de modernizare.
Ministerul Transporturilor au ca ţintă în acest an suma de 1 miliard de euro!
După mulţi ani la rând în care s-a reuşit o absorbţie foarte redusă a fondurilor europene destinate infrastructurii, oficialii Ministerului Transporturilor au ca ţintă în acest an suma de 1 miliard de euro – fonduri decontate de la UE. Cu o reţea de autostrăzi în lungime de aproximativ 750 de kilometri, România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce priveşte numărul de kilometri de autostradă raportat la o sută de mii de locuitori. În cei 10 ani de când România s-a alăturat Uniunii Europene, reţeaua de autostrăzi a crescut cu mai puţin de 500 de kilometri. România avea 281 km de autostrada la 1 ianuarie 2007, iar la finele anului trecut abia am ajuns la 733 km. Calitatea şi serviciile oferite de infrastructura de transport în România continuă să rămână sub nivelul statelor membre UE, din cauza insuficienţei finanţării, gradului de uzură şi managementului deficitar, cu efecte negative asupra accesibilităţii regiunilor României la pieţe internaţionale şi nivelului intern de competitivitate.
(Jurnal)