media-148345098564793200Circulaţia în acest nod rutier este încurcată de o barieră. Şoferii sunt obligaţi să aştepte zeci de minute pentru a traversa calea ferată. În sezonul estival aici este un adevărat haos.

Consiliul Judeţean Călăraşi a prins în lista de investiţii pe anul 2017 şi lucrări pentru infrastructura rutieră a judeţului. Preşedintele CJ,Vasile Iliuţă, s-a întâlnit cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, şi cu secretarul de stat, Ovidiu Aurelian Flori, pentru a puncta priorităţile judeţului Călăraşi în acest domeniu. Discuţiile au fost axate pe oportunitatea construirii pasajului de la Drajna. Investiţia ar decongestiona traficul rutier în zonă, în special în perioada sezonului estival când şoferii reclamă faptul că trebuie să stea minute bune pentru a tranzita zona. Drajna este localitatea care leagă Autostrada Soarelui de Drumul Naţional 21, care duce către Moldova. Zilnic, spun statisticile, zona este tranzitată de aproape 100.000 de autoturisme sau poate chiar mai mult. Toţi şoferii care circulă pe acest traseu trebuie să se resemneze şi să aştepte zeci de minute trenurile care trec spre Constanţa sau spre Bucureşti. Cozi de peste 2 km La margine, localitatea Drajna este traversată de linia de cale ferată Bucureşti – Constanţa, iar din această cauză la bariera amplasată în acest punct se formează cozi de peste 2 kilometri în fiecare zi. Pentru conducătorii auto este un adevărat chin să treacă pe aici. Şi autorităţile din Ialomiţa au făcut demersuri pentru construcţia unui pasaj rutier, dar eforturile lor au eşuat.

Reprezentanţii administraţiei judeţene din Ialomiţa au făcut demersuri pe lângă Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru construcţia unui pasaj rutier, peste această cale ferată. Încercările oficialilor ialomiţeni au fost sortite eşecului. Singurul răspuns pe care l-au primit din partea CNADNR a fost acela că priorităţile instituţiei din punct de vedere al investiţiilor sunt cu totul altele. Reprezentanţii CJI le-au cerut celor de la CNADNR să le dea în administrare pasajul, iar construcţia ar fi fost suportată din bugetul CJI, însă oficialii de la Bucureşti au refuzat acest lucru. Primele estimări arată că un pasaj peste calea ferată de la Drajna costă aproximativ 10 milioane de lei.

 

(Jurnal)