
Într-un oraş mic, să ai o afacere precum cea condusă de Marian Mihalcea, la un asemenea nivel, este dovada unui act de mare curaj. Magazinul AMM, impunător din exterior, lasă impresia unuia exclusivist. Nici pe departe nu este aşa, în interior găsindu-şi loc atât produsele exclusiviste, cât şi cele pentru toate buzunarele.
O scurtă discuţie cu Marian Mihalcea ne-a lămurit cum mai stau lucrurile pe parte de birotică, papetărie, carte şi cadouri la nivelul municipiului nostru.
„Cel mai bine se vând produsele din categoria office, unde, chiar dacă se cumpără strictul necesar, se mai cumpără. Din păcate, la nivelul municipiului ne confruntăm cu un aspect care este comun, de fapt, întregii zone de sud a României: veniturile nu permit depăşirea nevoilor strict necesare, primare”, spunea Marian Mihalcea.
De ce s-a ajuns în această situaţie, totuşi? Pentru că, la acest moment, discutăm de o lipsă a oamenilor calificaţi, în orice domeniu care ar putea atrage investitorii. Pe de altă parte, vorbim de un exces de studii superioare, dar şi de un vid legislativ în anumite domenii.
„Nu putem discuta sub nicio formă de calificarea la locul de muncă, aşa-zisa ucenicie. Nu am garanţia eu, ca privat, că voi putea păstra omul respectiv, după ce, minim un an, am investit în el să îl învăţ ce are de făcut. Pe de altă parte, tinerii care merg la tot felul de facultăţi doar pe principiul să fie o diplomă, acolo, fără să îşi dea seama că, de fapt, astfel se intoxică piaţa muncii. Problema cea mare este că maxim doi studenţi din zece se mai întorc în Giurgiu, ceea ce este destul de rău. Dacă, din păcate, Giurgiu ar dispărea de pe harta municipiilor, atunci am pune un mare semn de egalitate, din punct de vedere al dezvoltării, cu Zimnicea…”, mai constata patronul AMM.
Când vine vorba să vorbească despre afacerea sa, lui Marian Mihalcea îi este destul de greu. El crede că ar putea fi acuzat de subiectivism, dar, în cele din urmă, acceptă să divulge câteva „secrete”…
„Intenţiile noastre de dezvoltare sunt cunoscute. Avem un proiect, pe care sperăm să îl implementăm în anul 2018, de dezvoltare şi pătrundere şi în alte oraşe: Bucureşti, Craiova şi Constanţa. Deşi pare ciudat, trebuie să vă spun că majoritatea clienţilor noştri sunt din afara judeţului. Cel mai bine vindem produsele de tip office, în timp ce partea de carte, de beletristică se află la polul opus. Dacă dăm la o parte cartea pentru copii (cărţile de colorat sau cele impuse în programa şcolară), şi cele pentru cadouri (enciclopedii, atlase), rămânem cu o medie de sub o carte vândută pe zi. Tinerii din ziua de astăzi nu mai citesc…preferă să îşi ia informaţiile din alte surse. Revenind la creşteri, partea de IT este „pe plus” în magazinul nostru. Cei mai fideli clienţi ai raionului sunt, aţi ghicit, tinerii. Dacă nu ştiu ce volum s-a mai lansat pe piaţă, ştiu în mod sigur ce gadget a apărut”, ne declara Marian Mihalcea.
Cât priveşte partea de cadouri – mai mult sau mai puţin personalizate – acelaşi Marian Mihalcea ne spunea că, la AMM , a scăzut numărul cererilor de personalizări din partea instituţiilor.
„Dacă în anii trecuţi aveam cereri de personalizări în cantităţi destul de mari, acum ni se invocă, în general, lipsa de buget pentru protocoale de acest gen. Aşa că rămân „în viaţă” micile personalizări, ale persoanelor fizice”.
Zâmbeşte când îi cer să îmi spună care a fost cel mai scump cadou personalizat, cumpărat de cineva, din magazinul AMM. Cu greu acceptă să divulge şi acest secret: este vorba despre două stilouri, fiecare în valoare de câte 5.000 de lei, achiziţionate pentru două persoane cunoscute din oraş, ale căror nume sunt protejate cu mare discreţie.
(Oana Călin)
Mare om mare caracter! Ar fi bine sa existe multi intreprinzatori in municipiul nostru ca dl.Marian Mihalcea! Sunt un vechi client al magazinului AMM si sunt foarte multumit de servire cu toate ca sau perindat multi angajati dar servirea a ramas la fel. De ce?! Fiindca patronul magazinului a ramas acelasi!