Turiştii care au de gând pe viitor să meargă pe litoralul românesc vor şti exact ce hoteluri sau terase să evite ca să nu îşi strice vacanţa.
După controalele din această vară, inspectorii ANPC au făcut publică, în premieră, o „listă a ruşinii”, unde au găsit mâncare de proastă calitate, alimente expirate, condiţii mizere în bucătării. Dintre cele aproape 1.500 de controale făcute de inspectorii ANPC, o treime s-au lăsat cu amenzi. Cel mai des, inspectorii au găsit preparate cu produse expirate care urmau să ajungă pe mesele turiştilor, dar şi porţii mai mici decât ar fi trebuit. Şi la cazare au fost probleme.
Hotelurile sau restaurantele cu probleme au fost trecute pe o „listă a ruşinii” care a fost făcută publică.
Turiştii aflaţi în vacanţă recunosc că litoralul românesc are încă multe probleme şi e departe de a concura cu Turcia, Grecia sau Bulgaria.
În afară de controalele programate de inspectori, aproape 400 de sesizări au venit direct de la turişti. Ei au reclamat, printre altele, că saltelele pentru şezlonguri erau murdare, lipsa informării asupra taxei pentru parcare şi nerespectarea condiţiilor de depozitare a alimentelor şi băuturilor.
Aceasta practică ar trebui implementată și la Giurgiu, iar inspectorii care au constatat grave încălcări ale legii , comise de agenții economice în mod repetat ar trebui să facă publică o asemenea listă.
(Jurnal)