
Redacției Jurnal Giurgiuvean, Domnului Florin Tincu
Primarul Municipiului Giurgiu vă solicită publicarea integrală a următoarelor precizări / drept la replică la articolul Dumneavoastră „ Un „ șef ” din Primăria Giurgiu bate clopotele Regulamentului Cimitirelor ”, publicat în Jurnal Giurgiuvean în data de 17 martie 2021.
înțeleg explicit că articolul în cauză a fost unul de opinie personală și nu o știre, dar, în contextul în care emite și propagă foarte multe neadevăruri și nepermis de multe insulte la adresa unui director din subordinea mea, mă simt obligat să intervin cu următoarele precizări:
Ședința la care vă referiți în articol a avut loc așa cum precizați, în data de 17 martie 2021 și a fost dispusă de mine. Primarul Municipiului Giurgiu, în virtutea dreptului conferit de prevederile Art. 155 alin. (5) lit. a) din Codul Administrativ : „ Primarul coordonează realizarea serviciilor publice de interes local, prin intermediul aparatului de specialitate (…)” ; în contextul acesta, am și stabilit participarea anumitor persoane la lucrări, obiectivele, termenele , precum și alte detalii care țin de organizarea muncii noastre administrative.
De menționat că agenda întâlnirii nu a prevăzut nici o modificare a vreunui regulament, vechi, actual sau viitor, nu au fost mai multe teme de discuție „ printre problemele abordate a fost și cea a cimitirelor ”, ci una singură: gravele nereguli constatate la nivelul administrației cimitirelor din Municipiul Giurgiu și identificarea soluțiilor de remediere/eradicare ale acestora.
Referindu-mă la textul Dumneavoastră : „ în ciuda faptului că la această întrevedere trebuiau să participe și cei ce răspund în mod direct de acest obiectiv extrem de important pentru comunitate, recte reprezentanții Societății Giurgiu Servicii Locale ( GSL ), culmea, tocmai aceștia nu au fost chemați”, trebuie să precizez că autorul se află într-o regretabilă eroare, în sensul în care TOȚI factorii implicați în această activitate din cadrul GSL au fost prezenți, inclusiv Dl. Florin Țogoe, Administratorul Special al societății. De altfel, pentru o deplină clarificare , la ședință am participat personal o bună parte din timp, iar Viceprimarul Municipiului , Dl. Marian Damian, a girat întreaga întâlnire, fiind prezent nemijlocit pe toată întinderea acesteia.
Din partea Aparatului de Specialitate al Primarului au participat funcționari publici de conducere și execuție pe care eu i-am solicitat, în virtutea calității pe care o dețin și în logica urmărită de organizarea acestei ședințe, iar din partea GSL au participat acele persoane pe care conducerea societății a considerat necesar să le invite , aceasta ( conducerea ) având libertatea deplină de a-și forma echipa de lucru.
Cu privire la „jignirile și exprimările grosolane din articol nu mă pronunț, acestea vor fi cu siguranță, rezolvate de instanțele de judecată competente, însă, apreciez că atunci când ținta acestor derapaje o constituie personalul din subordinea mea, calitatea acestora și profesionalismul lor , am obligația să intervin, cel puțin din perspectiva dreptului pe care îl am de a face personal judecăți de valoare și a acționa în consecință, fără să fie nevoie de alt gen de ingerințe/sfaturi/recomandări exterioare.
N.B. Tot personalul Primăriei Municipiului Giurgiu a fost validat – cel puțin – printr-un concurs la angajare.
Primarul Municipiului Giurgiu,
Adrian ANGHELESCU