În virtutea dreptului la replică şi a corectei informări a opiniei publice, cu referire la articolul O nouă metodă de înșelăciune a început să prinda în România. Un student din Iași a rămas fără banii de chirie, după ce i-a pus la dispoziția infractorilor prin SelfPay, apărut în publicația Jurnalul Giurgiuvean în data de 15.09.2020, facem următoarele precizări:

Dorim să precizăm în mod clar că brandul SelfPay se delimitează de orice idee care face legătura cu metode de fraudă întrucât compania noastră respectă cele mai înalte standarde etice și de siguranță. Astfel, informația conform căreia ar există o “metodă SelfPay de a păcăli clienții” nu numai că este eronată, dar poate produce și prejudicii de natură economicăSelfPay. Apreciem că utilizarea și asocierea  brandului SelfPay în contextul titlului articolului, mai sus menționat, creează confuzie cititorilor și nu reflectă realitatea din cauza respectivă. Concret, cazul semnalat de presă prin care un student a achiziționat un serviciu furnizat de compania noastră, dar ulterior a fost victima unei infracțiuni de înșelăciune în procesul închirierii unui apartament, prin transmiterea datelor cu valoare pecuniară unei terțe persoane, este creat exclusiv prin intenția de înșelăciune a presupusului proprietar al locuinței.

Insistăm pe faptul că studentul nu a achitat contravaloarea chiriei prin Stațiile de Plată SelfPay, ci a utilizat un serviciu de cumpărare de monedă electronică. Servicii similare sunt disponibile în diferite forme, atȃt pe piaţa din România, cȃt şi la nivel internaţional.

Amintim, de asemenea, că de-a lungul timpului, au existat diverse tentative de înşelare a unor persoane cu diferite sume de bani, de exemplu, prin cumpărarea de cartele preplătite de telefonie mobilă, situaţii în care evident nu se poate face asocierea operatorilor de telefonie mobilă cu aceste metode de înşelăciune. În alte cazuri, tentativele de înșelăciune s-au derulat prin trimiterea unor somații de plată de la instituții publice, tribunale, cabinete de avocatură etc. Şi în cazul de față, faptul că persoana în cauză a fost atrasă de o ofertă “de nerefuzat” și a ales să accepte o modalitate de închiriere care nu este conformă cu legea locuințelor și a încheierii contractelor de închiriere, este exclusiv alegerea celui în cauză și reprezintă un element de înțelegere între două părți externe, dar nu reprezintă un motiv de insinuare că SelfPay ar fi o metodă la îndemâna persoanelor care vor să înșele alte persoane.

Înțelegem pe deplin prejudiciul financiar adus tânărului student printr-o posibilă înșelăciune, iar echipa noastră stă la dispoziția organelor de cercetare în vederea clarificării tuturor aspectelor necesare realizării anchetei.

Pe această cale, îndemnăm clienţii să se informeze înainte de a efectua plăţi către diferite persoane, prin utilizarea de monedă electronică, aceasta fiind o metodă de plată legală și agreată în baza unor relații contractuale pentru magazine online. Diferite persoane care oferă produse / servicii, autorităţile, instituţiile, cabinetele de avocatură, tribunalele, nu sunt magazine online şi cu acestea nu există relaţii contractuale.  De asemenea, le recomandăm să nu dea curs solicitărilor de a plăti diverse servicii /produse sau somatiilor de plata de amenzi sau alte taxe legale cu monedă electronică, indiferent sub ce formă sunt transmise (email, telefon, WhatsApp).

Ca urmare a situației relatate în articolul sus menționat, am inițiat o campanie de informare a publicului prin care dorim să prevenim repetarea tentativelor de înșelăciune similare.

Menționăm faptul că peste 5.000 de Stații de Plată SelfPay prezente la nivel naţional în cele mai importante reţele de retail asigură accesul românilor la o metodă sigură de plată a peste 150 de servicii de din sectoare diverse, de la utilități, telefonie fixă și mobilă, internet, televiziune,  taxe şi impozite, la bilete de acces la evenimente, bilete de călătorie, monedă electronică, rovinietă şi divertisment.18

Reamintim că SelfPay, prin reprezentanţii desemnaţi, stă la dispoziţia presei pentru orice solicitare care vizează interesul public.

 

Solicităm a se face precizările corecte în sensul informării opiniei publice asupra situaţiei reale şi publicarea prezentului material ca drept la replică.