dieta-cu-pepene-rosuCine trebuie să o evite

Dieta cu pepene rosu este cat se poate de simpla: inlocuiesti orice aliment cu pepene rosu si salbesti repede, primele rezultate aparand dupa doar cateva zile.

Principiul dietei

Pepenele rosu consta în 92% apă și doar 8% carbohidrati, în principal zahar. Astfel, pepenele te ajuta sa obtii o senzatie de satietate rapida, fara a consuma prea multe calorii. O cana de pepene rosu înseamna aproximativ 1g de fibre, 20% din necesarul zilnic de vitamina C, 18% din necesarul zilnic de vitamina A . Pentru buna functionare a organsimului nostru avem nevoie nu doar de apa, ci si de grasimi sanatoase, carbohidrati  si proteine, iar o dieta cu pepene nu ni le poate furniza. Mai mult, pentru a atinge necesarul caloric zilnic  ar trebui sa mancam în jur de 5.5kg pepene/ zi, ceea ce ar fi cel puțin dificil. Dieta cu pepene rosu nu doar ca te ajuta sa scapi de kilogramele in plus, dar are si un efect puternic detoxifiant, insa nu este recomandata sub nicio forma mai mult de 4-5 zile! Desi pepenele rosu este un aliment energizant si bogat in antioxidanti, daca intinzi coarda această dieta pe mai mult de 5 zile, deficitul caloric extrem la care iti vei supune organismul il va determina sa intre in „modul de flamanzire”, adica va tine strans de grasime pentru a asigura supravietuirea, iar slabirea va fi mult mai inceata, iar cand te vei intoarce la dieta normala, te vei ingrasa mult mai usor.

De asemenea, în scurt timp te vei resimti stari de oboseala, lipsa de energie si chiar ameteli sau senzatii de rau puternice, cauzate de nivelul scazut de zahar din sange. De asemenea, dieta cu pepene rosu nu este recomandata persoanelor care sufera de diabet sau care au probleme cu rinichii, ficatul, pancreasul!

Dieta cu pepene rosu – varianta sănătoasă!

O varianta sanatoasa este dieta cu pepene rosu modificata, adica nu inlocuiesti toate mesele cu pepene rosu, ci doar gustarile si, eventual masa de seara. Astfel , veți evita gustarile nesanatoase, principala cauza a ingrasarii, și veți reduce numărul de calorii consumat zilnic. Dimineata încercați sa mâncați bine, consumând soia iaurt ouă, brânză cottage, fructe uscate, nuci sau seminte, cereale integrale sau fulgi de ovăz (cereale integrale). Între micul dejun și prânz luați o gustare formată  exclusiv din pepene rosu, la pranz încercați sa vă  limitați la o salată de crudități cu pui, curcan sau pește, iar în loc de cină mâncați… pepene.

Regimul are 2 etape: prima etapă, în care consumați numai pepene roșu pe toată durata zilei și a doua etapă, în care mentineți o dietă echilibrata si continuați sa scădeți în greutate.

Etapa 1:  Această etapă nu trebuie să dureze mai mult de 5 zile și ai voie să consumi un maxim de 3 kilograme de pepene în fiecare zi. Partea cea bună este că în cele 5 zile puteți elimina toate toxinele și apă în exces din organism și slăbi până la 3-4 kilograme!

Etapa a doua: este o continuare a celor 5 zile numai cu pepene rosu și are rolul de a-ți stabiliza organismul. Ea consta în trei mese principale, și o gustare între  micul dejun și masa de prânz.

Mic dejun: un bol de cereale integrale cu lapte sau o felie de pâine integral, cu o felie subțire de brânză.

Gustare: câteva felii de pepene roșu!

Pranz: 200 de grame de pește, pui sau vită la grătar cu garnitură de salata asortată. Asezonați  salata cu o lingură de ulei de măsline, care ajuta foarte mult digestia. În timpul dietei cu pepene roșu vă sunt permise următoarele alimente: carne de pui, carne de pește, carne slaba de vita,  orez,  supe,  legume,  brânză de vaci și iaurt,  oua fierte,  și evident…pepene rosu sau galben!

Se pot bea ceaiuri de slăbit și cafea neîndulcite, sucuri naturale din fructe și multă apă. Precum și în cazul altor diete,  stați departe de alcool! Și nu uitați să includeți felii de pepene roșu ,pentru gustări între mese sau la cină.

(Dr. Why)