a07af4c395d820054f66456d79cbc0b1_xlAgenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) nu va mai primi, începând cu data de 1 ianuarie 2017, pe hârtie, nicio declarație care se poate depune online, a declarat, vineri, președintele instituției, Dragoș Doroș, în cadrul unei conferințe pe teme de contabilitate.

„Vrem să implementăm un dialog informatic cu contribuabilii. De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hârtie nicio declarație care se poate depune online. Am constatat că există o oarecare rezistență a profesioniștilor în a le depune online. Spre exemplu, Declarația 112, privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, în anumite zone din țară se depune încă pe hârtie în proporție de 40%”, a explicat Doroș.

Conform AGERPRES , președintele ANAF a precizat că, în luna iulie, a fost derulat un exercițiu în București pentru a forța contribuabilii să depună declarațiile online. „În iulie am făcut un exercițiu la București și nu le-am mai primit pe hârtie. Rezultatul a fost că nu au mai fost depuse”, a subliniat Doroș.

Acesta a precizat că măsura vizează 6—7 declarații pentru care ANAF începe comunicarea către contribuabili, inclusiv la ghișeu, cu privire la depunerea online a respectivelor documente.

Dragoș Doroș, explică și de ce s-a ajuns la această măsură: Costurile acestei proceduri sunt foarte reduse (n.red. – cu certificatul digital) și ar putea fi chiar zero. „Ne-am gândit să finanțăm noi acest cost pentru un anumit tip de contribuabili”.

(Jurnal)