De ceva timp la Giurgiu, în afara magazinului Kaufland există un aparat ce primește PET-uri de plastic, doze din aluminiu și sticle din ciob, reciclabile.
După ce introduci obiectele, aparatul îți calculeză valoarea totală a lor , pentru care îți eliberează un bon cu suma acestora și un voucher pentru fiecare 5 sticle, ce îți indică faptul că te poți bucura de un discount la un anumit produs, de 10%.
Păcăleala însă de abia acum începe. Dincolo de faptul că ești condiționat să cumperi doar un anume produs, ți se precizează o perioadă în care te poți bucura de acel discount, care nu este mai mare de o săptămână!
Cu câteva zile în urmă discountul făcut era doar pentru vin roșu. Dacă să zicem ați dus treizeci de sticle constând în sticle ciob, PET-uri și doze din aluminiu (sucuri, bere etc), veți primi 6 vouchere cu discount.
Ce înseamnă asta? Mai întâi de toate vrei nu vrei vin roșu, e musai să cumperi 6 sticle/cutii, pentru a te bucura de discountul oferit. Și astea cumpărate în termenul stabilit de Magazin, altfel voucherul nu mai este valabil.
Închipuiți-vă o bătrână care dorește să obțină ceva de pe urma sticlelor strânse în casă, care se cară cu ele până la magazin, la marginea orașului, le bagă în aparat și află că e musai să cumpere 6 sticle cu vin roșu, altfel poate arunca hârtiuțele ce seamănă cu niște bilete de călătorie pe microbuz.
Peste tot în lumea civilizată, pentru obiectele reciclabile primești un voucher valabil pentru o perioadă de cel puțin o lună. Ba unele oferă posibilitatea ca de valoarea totală a vocherului să îți poți cumpăra orice produs alimentar existent în magazin.
Evident că am văzut o mulțime de persoane care după ce s-au lămurit despre păcăleala ”made in Kaufland” au lăsat sacii cu PET-uri și sticle chiar în fața aparatului jurând că nu o să mai recicleze ceva aici.
Puțin mai încolo de supermarket, un alt magazin cu articole de igienă personală, are perioade în care oferă pe lângă oterte promoționale și vouchere cu discounturi la orice produs cumpărat. De ce la aceștia se poate și la cel mai mare magazin din Municipiu nu se poate asta? Evident că administrația supermarketului și salariații acestuia nu au nicio vină. De vină este lăcomia concernului german, parte a grupului Schwarz, care ar fi în stare să ne taxeze și aerul respirat în incinta magazinului.
Este o constatare ce constituie o nemulțumire tot mai mare a consumatorilor giurgiuveni ce se simt păcăliți de comerțul înșelător aplicat de politica de la Centru, un atac grav la legile comerciale ce ar trebui sancționat de către Comisariatul pentru Protecția Consumatorului.
Dar probabil că vom aștepta și de data aceasta să vină echipa ANPC condusă de Horia Constantinescu, de la Capitală, pentru a rezolva acest caz, căci din partea comisarilor de la Giurgiu, slabe speranțe!
(Jurnal)