Zilele trecute am primit la redacţie câţiva giurgiuveni iritaţi de o nouă găselniţă care a creat oarece panică printre conducătorii auto, în municipiul Giurgiu. Un grup de cetăţeni ce ne-au vizitat la redacţie, susţin că unii agenţii de poliţie locali le-ar fi pretins să posede obligatoriu cartea de salvare, ba chiar că unii au primit şi amenzi. Ce este asta? “Cartea de Salvare la Bord”, standardizată, cuprinde informaţii cu privire la localizarea armăturilor cabinei, rezervorului de combustibil, a bateriei, a airbag-urilor, a generatoarelor de gaz, a unităţilor de control, etc, precum şi informaţiile referitoare la precizarea punctelor adecvate de tăiere, pentru a fi cât mai accesibilă echipajelor de salvatori. După ce ne-au arătat o coală de hârtie pe care era trecută o schiţă a maşinii pe care o avea fiecare în posesie, alături de un autocolant procurat gratuit de la staţiile Petrom, oamenii s-au declarat nemulţumiţi de faptul că li s-ar putea solicita, în mod expres aşa ceva, câtă vreme nu a apărut nicio reglementare în acest sens.
Alertaţi de această informaţie l-am contactat imediat la telefon pe şeful Serviciului Circulaţie din cadrul Poliţiei municipiului Giurgiu, Tache Mihail, care ne-a declarat că Serviciul pe care-l conduce nu a primit niciun document oficial în privinţa obligativităţii conducătorilor auto de a deţine la bordul maşinii o astfel de carte de salvare. El a negat totodată faptul că vreun agent de circulaţie şi-ar fi permis să dea amendă sub pretextul respectării acestei noi reglementări. În concluzie este limpede că ceva putred se ascunde în spatele acestui zvon lansat, şi că probabil sunt persoane şi , de ce nu, agenţi economici ce speră că ar putea profita de naivitatea oamenilor, de lipsa lor de informare, pentru a le scoate nişte bani din buzunare.
Ulterior am aflat că acest scandal s-a declanşat şi în alte localităţi din ţară (vezi Constanţa), dovadă a faptului că şarlatani există peste tot…Precizăm că această Carte de salvare, poate fi descărcată şi de pe website-ul ACR – www.csb.acr.ro, în funcţie de marca şi modelul autovehiculului. Cartea de Salvare la Bord este o iniţiativă lansată în anul 2015 de Automobil Clubul Român (ACR) împreună cu Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) şi promovată în parteneriat cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă (DSU) şi OMV Petrom. Aşa că dragi giurgiuveni, conducători auto, nu vă lăsaţi păcăliţi: „Cartea de Salvare la Bord” NU ESTE OBLIGATORIE!
În privinţa eventualelor abuzuri , îi aşteptăm la redacţie pe toţi aceia care pretind că au fost obligaţi să plătească o astfel de amendă cât şi pe cei care au fost solicitaţi în acest context , să devină membri ACR, aşa cum ne-a declarat cineva. Oricum ar fi , este de datoria instituţiilor locale, abilitate, de a verifica dacă cineva a fost înşelat folosindu-se de această această falsă reglementare, care deocamdată rămâne opţională pentru fiecare.
(Jurnal)
Sunt curios cati,,abuzati” se vor prezenta!!!
Chiar va poate fi de ajutor Cartea de salvare, nu credeti?
si daca masina este atat de avariata si nu se poate ajunge la cartea masini?
poate este in torpedou si este torsionat si nu poata sa-l deschida!!!
Atunci cei de la ISU ce fac?
de ce nu au ei un catalog cu marca autoturismelor
pentru ca sant o gramada cand vin la descarcerare
Da…. E foarte utila… In caz de accident cei de la descarcerare vor cauta prima oara prin vehicul acea carte, care clar la un impact va sarii din locul respectiv, pierzand niste clipe pretioase pentru ocupantii raniti, clipe care pot face diferenta intre viata si moarte!
Sau vin cei de la descarcerare.. Cauta respectiva „carte de salvare” iar daca nu o ai.. Ghinion.. Te descurci singur sa iesi din masina :)))
cea mai buna gluma proasta de la inventarea rotii incoace!
de ce trebuie sa am eu in masina o carte de salvare, cand altii sunt cei care vin sa faca masina bucati?! iar ei se presupune ca nu vin sa caute carti de salvare printr-o masina avariata serios, ci vin sa fie cat mai operativi in descarcerarea celor din masina respectiva!? unde va e logica oameni buni? si nu il intreb pe „adiacent” cel care a scris ca poate fi utila o astfel de carte la bord, pentru ca n-are sens sa astept un raspuns de la el, dupa o astfel de intrebare pe care a lansat-o!
despre cum si in ce fel trebuie sa actioneze agentii ISU este treaba lor, este meseria lor, ei trebuie pregatiti si vorba celui de mai sus, ei trebuie in cel mai bun caz sa dispuna de un catalog cu cele indicate…
p.s. in articol se vorbeste despre persoane care au primit si amenzi!?
iar seful serviciului de circulatie zice ca nu exista asa ceva!?
unde e adevarul…?
ori redactorul articolului a pus-o de la el ca sa apara mai monstruoasa situatia… ori chiar este si atunci e grav!
eu zic ca daca este vreun amendat se poate afla foarte usor… merge omul la „militie” cu procesul verbal in care e stipulat clar motivul amenzii si il informeaza pe sfeul serviciului circulatie si mai departe merge si la instanta cu procesul verbal si mai scoate si ceva despagubiri de la militia romaneasca!
simplu si eficient….
o amenda fara temei e doar un abuz!
O masura cretinoida aceasta carte de salvare, instituita de imbecili. Va imaginati o masina distrusa si un conducator auto prins intre fiare, cum prima grija este sa arate schita celor de ISU, sau cei de la ISU, ignorand faptul ca, pentru acel om timpul are alta valoare si un minut poate face diferenta dintre viata si moarte, cautand schita. Este aberanta aceasta masura, cei de la descarcerari sunt profesionisti si cunosc foarte bine procedura, este ca si cum v-ati duce la medic cu o fisa decupata din manualele de medicina pentru a ii arata cum sa va opereze.
1. CARTEA DE SALVARE LA BORD NU ESTE OBLIGATORIE.
2.Cartea de salvare la bord este o initiativa a Federatiei Internationale Automobilului , exista in toata Europa si Automobil Clubul Roman, membru al FIA, doreste sa o implementeze si in ROMANIA.
3. Schita respectiva a masinii cuprinde informatii cu privire la localizarea armaturilor cabinei, rezervorului de combustibil, a bateriei, a airbag-urilor,a generatoarelor de gaz, a unitatilor de control, etc, precum si informatiile referitoare la precizarea punctelor adecvate de taiere, aceste elemente diferind de la un tip de masina la altul.Si sa nu uitam ca gama de masini este astazi foarte diversificata.
4. N-a primit nimeni nici o amenda, aici este vorba numai de spiritul de turma specific romanesc si de urechismul dovedit de toti cei care a-ti postat aici critici fara sa puneti mana pe carte.
O alta imbecilitate a acestei entitati ACR, care si-a pierdut din credibilitate transformandu-se intr-un biet cuib de interese ale unor neispraviti. OINITIATIVA TAMPA, FARA LOGICA, FARA FOND SI FARA CAP. Domnule George, toti cei care ne-am exprimat opiniile am citit articolul unde scrie clar ca este initiativa ACR-ului si nu o obligatie legala, asa ca va rugam mai usor cu morala, intrucat toti am comentat absurdulacestei masuri si nu faptul ca ar reprezenta o obligatie legala.
Atat articolul este bine documentat cat si parerile noastre.
pe bune dn george lucrezi la isu sau esti membru acr?
Sa inteleg ca din ce am scris eu a-ti sarit punctul 2? Sa inteleg ca in interpretarea dvs F I A este o adunatura de imbecili care are” initiative tampe, fara logica si fara cap”?Sa inteleg ca despre problema asta tot ce a-ti citit este articolul?
Dar dvs. v-ati procurat documentul respectiv si stikerul corespunzator? Daca nu, aveti libertatea de opinie, daca da, de ce a-ti facut-o? Raspundeti-va singuri, nu mie.