Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat joi, 12 noiembrie 2020, câștigătorul licitației pentru finalizarea Centurii Mihăilești. Lucrările la drumul de 3,18 kilometri au fost începute în 2016 de către un constructor spaniol, dar au fost abandonate, contractul cu acesta fiind reziliat în 2019.

 „La data de 25 septembrie 2020 vă anunțam că proiectul a fost deblocat și au fost depuse ofertele pentru construcția șoselei de centură Mihăilești. Astăzi a fost desemnat câștigătorul, respectiv compania VIAROM Construct”, a anunțat secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

Obiectivele principale ale contractului sunt construcția a 3,18 km de drum și amenajarea a 2 intersecții. Vor fi executate următoarele lucrări: realizarea propriu-zisă a variantei de ocolire şi modernizarea străzii Potcoavei; amenajarea intersecţiilor existente în cadrul proiectului; varianta de ocolire – km 21+200 al DN 6 – intersecţie giratorie – km 24+800 al DN 6 – intersecţie giratorie Strada Potcoavei; realizare de intersecţii la nivel prin racordare simplă cu arc de cerc; realizarea de trotuare în intravilanul localităţii; asigurarea descărcării apelor meteorice; realizare reţelei de iluminat public; lucrări de siguranţa circulaţiei; lucrări pentru protecţia mediului. 

Este vorba despre un contract cu o valoare estimată la 38,8 milioane de lei, fără TVA, care trebuie executat într-un an, de la momentul începerii lucrărilor. Avantajele implementării proiectului, conform unui comunicat transmis de către CNAIR, sunt reducerea timpului de călătorie pe varianta de ocolire a orașului Mihăilești și creșterea vitezei medii de deplasare de la 24,3 km/h la 85 km/h, îmbunătățirea siguranței traficului și reducerea numărului de accidente pe această rută, devierea traficului de tranzit în afara orașului, reducerea poluării aerului în zona localității urbane, prin creșterea fluenței atât a traficului de tranzit, deviat pe varianta de ocolire, cât și a traficului rămas în zona urbană, reducerea poluării sonore în zona localității urbane, prin devierea traficului greu pe o rută ocolitoare și prin creșterea fluenței traficului rămas în zona urbană.

Amintim că pe 4 aprilie 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat rezilierea contractului pentru Varianta Ocolitoare Mihăilești cu fostul constructor spaniol. Decizia a fost luată după ce reprezentanții MT și CNAIR au constatat că pe șantierul VO Mihăilești, stadiul fizic ajunsese la doar 30% iar utilajele și muncitorii lipseau, în condițiile în care lucrările ar fi trebuit să fie finalizate încă din anul 2017.

Contractul inițial pentru construcția Variantei ocolitoare a localității Mihăilești, în valoare de aproximativ 31 de milioane de lei, fără TVA, a fost semnat în aprilie 2016 între CNAIR S.A și Asocierea Copisa Constructora Pirenaica S.A.- Copisa Construcții SRL. Proiectul care are o lungime totală de 3,18 km de drum național configurat la 4 benzi, include construcția a două intersecții tip giratoriu, care ar urma să asigure legături cu DN6 și DJ 412A. Construcția acestui proiect, cofinanțat din POIM 2014-2020, a început în luna iulie 2016.

(Jurnal)