CFR Infrastructură a lansat vineri licitaţia pentru modernizarea liniei Bucureşti Nord – Giurgiu, nefolosită de 15 ani din cauza podului de la Grădiştea. Proiectul este estimat să coste 460 milioane de lei din fonduri nerambursabile şi va fi gata în 30 de luni.

Potrivit CFR Infrastructură, licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări aferente obiectivului „Modernizarea liniei CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: „Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comanaˮ , a fost lansată în Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice (SICAP).

Termenul de depunere a ofertelor este 24 martie, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00. Valoarea estimată pentru proiectarea/execuţia Lot 1 este de 458.962.965,47 lei fără TVA. Finanţarea provine din fonduri externe nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020. Obiectivul pentru Lotul 1 este redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana.

Licitaţia vizează întocmirea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislaţia şi reglementările tehnice în vigoare, între Vidra şi Comana (inclusiv staţia Comana), de la km 18+180 (capătul Y al staţiei Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al staţiei Comana), inclusiv mai multe poduri de cale ferată, respectiv: – pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiştea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeş.

În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.

– pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.

– pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m

– pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Proiectarea va dura 6 luni, iar execuţia lucrărilor 24 luni. În august 2019, CFR Infrastructură mai lansase o licitaţie pentru această linie ferată, însă ea a fost anulată în octombrie, după ce nu a fost depusă nicio ofertă, scrie adevarul.ro.