Pe perioada suspendării cursurilor, începând cu 11 martie 2020, cadrele didactice au căutat resurse pentru a continua activitatea în mediul online. În acest context, Fundația Orange, a derulat un studiu în perioada 28 martie – 8 aprilie a.c., ce a urmărit identificarea resurselor digitale folosite la clasă de obicei de către profesori și a soluțiilor utilizate pe perioada suspendării cursurilor școlare. De asemenea, studiul a identificat și obiceiurile de utilizare pentru platforma Învățare și testare online, Learning Management System gratuit pus la dispoziție în cadrul platformei Digitaliada.

Studiul a fost derulat împreună cu compania Cult Market Research și a fost realizat exclusiv cu profesorii și elevii care nu fac parte din proiectul Digitaliada. La studiu au participat 603 elevi, profesori și părinți. O treime dintre cadrele didactice participante la studiu predau matematică, iar o cincime sunt învățători. 57% dintre elevi și 52 % dintre profesorii participanți sunt din mediul urban.

Potrivit studiului, pe perioada suspendării cursurilor, cele mai folosite resurse, alături de platforma Digitaliada, sunt platformele de comunicare Zoom (21%), WhatsApp (23%), Google Classroom (13%) și Facebook (11%). 36% dintre profesori și directori susțin că au urmat cursuri de utilizare a instrumentelor digitale în procesul educațional. Cel mai des menționat curs de utilizare a resurselor digitale în rândul profesorilor participanți la studiu este CRED, urmat de webinarii și platforme de învățare la distanță.

Înainte de suspendarea cursurilor, 22% dintre profesori declară că foloseau laptopurile și 19% proiectoarele video. Aceste dotări se află în inventarul școlii și sunt accesibile deoarece sunt portabile și nu implică deplasarea elevilor în laboratoare dedicate activităților digitale. Doar 1 din 10 profesori utilizau site-uri și platforme digitale și doar 7% apelau la manualele digitale în activitatea la clasă.

Elevii sunt cei care intră cel mai des în secțiunea Învățare și Testare online Digitaliada, jumătate dintre aceștia accesând-o de câteva ori pe zi. Cel mai frecvent, elevii folosesc platforma pentru Matematică (83%), Limba și literatura română (75%) și Limbi străine (51%). Peste 30% dintre elevi folosesc platforma și la Istorie, Biologie, Geografie sau Fizică. Totuși, platforma nu este utilizată exclusiv doar pentru disciplinele anterior menționate, ci se pretează oricărei materii. Elevii consideră că platforma îi sprijină atât în petrecerea timpului într-un mod educativ și antrenant, cât și pentru a menține legătura cu profesorii. Totodată, susțin că materialele primite de la profesori prin intermediul platformei sunt utile pentru învățare și exersare.