”În timp ce la noi autostrăzile se prăbușesc , iar în loc să fie gata în 2 ani se prelungesc uneori de câte trei, patru ori pe atât, celelalte state dau în folosință adevărate opere inginerești. Unul dintre acestea este podul autorutier de peste golful Izmir, ce a fost inaugurat recent în Turcia, lucrare care a început acum trei ani.
El este al doilea ca mărime la nivel europea fiind construit aproape în întregime cu oțel românesc. ArcelorMittal Galați a furnizat 34.000 de tone de oțel pentru construcția podului peste Marea Marmara. El este mai înalt chiar și decât Turnul Eiffel din Paris.
Podul a fost botezat Osman Gazi , după numele sultanului Osman I care a dat totodată și numele dinastiei otomane în secolul al XIV-lea.
El este unul dintre cele mai mari poduri suspendate din lume, întinzându-se pe o lungime de 3 kilometri. El constituie tronsonul principal al proiectului autorutier Gebze-Orhangazi-Izmir, lung de 433 km. În proiect s-au investit 9 miliarde de dolari , fiind unul dintre proiectele ambitioase ale președintelui Erdogan pentru anul 2023.
În acest timp la noi Povestea ”Prostia Omenească”, a lui Creangă , devine realitate. Un pod rutier nou-nouț, construit în localitatea bihoreană Vadul Crişului, investiţie de aproape un milion şi jumătate de lei, făcută din bugetul local, face legătura între şosea şi… o pădure, făcându-l inutil căci maşinile nu pot pătrunde în peisajul stâncos de peste pod.
(Jurnal)