pericolul-din-mancare-cele-sase-alimente-pe-care-trebuie-sa-le-evitati-cu-orice-pretEste tot mai greu astăzi să alegem un produs care să ne asigure o dietă echilibrată. Iată de  este bine să ştii, înainte de toate, care sunt  acele alimente pe care nu ar trebui să le mai cumperi. Ca de fiecare dată, la această rubrică încercăm să vă determinăm să evitaţi pe cât posibil alimentele care var putea face rău.   Iată, de fapt,  ce ne interzic specialiştii: 

  1. Legumele la conservă

Ştim că este mult mai uşor să alegi un preparat pe care doar îl pui în farfurie si nu mai pierzi timpul gătind, însă chiar si atunci când vine vorba de legume, te expui unui risc foarte mare daca alege produse în conserva. Legumele ambalate in acest fel sunt lipsite de fibre şi alţi nutrienţi şi pline de sodiu. În plus, au şi mult zahăr şi alţi conservanţi care ajuta la păstrarea aromei, factori care determina apariţia a numeroase boli.

  1. Mâncarea semipreparată, la conservă

Supe, salate, diferite preparate – toate acestea sunt nocive pentru organism. Orice aliment ţinut în acest mod, cu un termen de valabilitate ridicat, are în mod evident si conservanţi şi aditivi, cu alte cuvinte, ingrediente pe care trebuie sa le eviţi. Daca totuşi nu poţi renunţa definitiv la aceste gustări, fii foarte atent la lista de ingrediente şi alege mereu varianta cu cea mai scăzută cantitate de sodiu.

  1. Sucurile aşa zise „naturale”

Fereşte-te de sucurile ambalate, pe care este scris „natural”. În majoritatea cazurilor vei găsi pe lista de ingrediente : zahar sau alţi îndulcitori artificiali si până la urma nu asta îţi doreşti de la un suc care ar trebui să fie sănătos, nu? Cel mai bine ar fi sa cumperi fresh-uri preparate pe loc sau sa îţi faci singur acasă. Există o mulţime de aparate pe care le poţi folosi cu uşurinţă, aşadar este bine sa investeşti într-un astfel de obiect pentru bucătăria ta, daca vrei să ai un stil de viaţă sănătos.

  1. Fructele confiate sau la conservă

Din nou, la fel ca în cazul legumelor, orice fruct la conserva reprezintă un pericol. Trebuie să fii foarte atent şi când vine vorba de fructele confiate, deoarece acestea pot conţine o cantitate ridicată de zahar. Cel mai bine este să îţi prepari singura compoturi sau să îţi achiziţionezi un aparat pentru uscarea fructelor. Totodată, fii atent şi la cantitate.

  1. Cerealele pline de zahăr

Fii atenta ca cerealele tale sa nu conţină mai mult de 12 grame pe porţie. Renunţă la variantele cu diferite arome si culori şi alege în locul lor fulgii de ovăz. Aceştia sunt mai sănătoşi şi, alături de o budincă de “chia”, pot fi micul dejun perfect.

  1. Iaurturi cu arome

Nu ţi se pare ca un iaurt de cireşe nu are, de fapt, niciodată un gust autentic? Acestea sunt pline de coloranţi şi îndulcitori artificiali, care nu fac altceva decât să dăuneze sănătăţii. În plus, au şi mai multe calorii, aşadar renunţă la ele dacă vrei să slăbeşti. În locul lor, cumpără iaurt grecesc, care, deşi este mai gras, este mult mai sănătos. Cu ajutorul unui blender, amestecă-l cu fructe şi vei obţine o varianta sănătoasă şi delicioasă.

Sunt câteva sfaturi de care sperăm că cititorii giurgiuveni , şi nu numai, vor ţine seama de acum încolo când se aşează la masă…

(Jurnal)