„Prin intermediul Academiilor Erasmus+ pentru cadrele didactice, universitățile și alte organisme de formare vor organiza mobilități de învățare transfrontaliere, cursuri de vară comune, vizite din partea cadrelor didactice, precum și activități de colaborare.

Primele 11 proiecte de acest tip finanțate cu 15 milioane de euro din bugetul Erasmus+ pe o perioadă de 3 ani vor oferi cadrelor didactice oportunități de învățare care includ mobilitate, platforme de învățare și participarea la comunități profesionale. Proiectele reunesc 182 de organizații educaționale din 23 de țări, 43 dintre acestea fiind furnizori de formare inițială a cadrelor didactice, 24 fiind furnizori de formare profesională continuă, 47 fiind școli de formare practică și 68 reprezentând alte organizații.

Meseria de profesor este una dintre meseriile-cheie prin care societatea se adaptează la o lume în schimbare, marcată de un avans tehnologic rapid, dar și de crize frecvente. În statele membre care au participat la sondajul TALIS al OCDE, unul din cinci profesori din învățământul secundar inferior consideră că profesia sa nu este apreciată de societate. Viitoarele valuri de pensionare ar putea duce la un potențial deficit de personal didactic. În multe țări europene, deficitul de cadre didactice este deja prezent la disciplinele științifice sau la predarea pentru elevii cu nevoi speciale.

De aceea, Academiile Erasmus+ pentru cadrele didactice își propun să îmbunătățească:

– atractivitatea profesiei și performanța cadrelor didactice

– abilitățile necesare pentru a utiliza instrumentele digitale de învățare în beneficiul elevilor

– formarea inițială și continuă cadrelor didactice.

Academiile Erasmus+ își propun să colaboreze pentru a îmbunătăți calitatea formării inițiale și vor sprijini profesorii în primii ani și pe tot parcursul carierei lor. Profesorii au posibilitatea de a participa la rețele și la comunități profesionale și de a studia în străinătate”.

(Dan MOTREANU- europarlamentar PNL)