Ar putea fi o imagine cu 4 persoane, persoane în picioare şi persoane stând josJoi, 25, februarie Senatorul PNL, Toma Florin Petcu a condus ședința comună a comisiilor de transporturi din Senat și Camera Deputaților, ședință la care s-a aprobat bugetul Ministerului Transporturilor.

La scurt timp după terminarea ședinței, Senatorul giurgiuvean ne-a oferit o scurtă declarație de presă ce ulterior a apărut și pe pagina sa de facebook:

Bugetul aprobat astăzi arată o creștere de 10% față de execuția din 2020 și o creștere de 30% la investițiile din fonduri europene.

În ceea ce privește județul Giurgiu, obiectivul de investiții „Construcția variantei de ocolire Giurgiu” va fi introdus în Legea Bugetului de Stat după îndeplinirea criteriilor în conformitate cu prevederile OUG 40/2015 și ale art. 42 din Legea 500/2002, respectiv aprobarea indicatorilor tehnico – economici. Finanțarea proiectului va fi efectuată de la Titlul 58 după aprobarea de către MTI – DGOIT a Formularului F1, transmis în data de 08.10.2020. În ședinta guvernului de ieri, 24.02.2021 a fost aprobată Hotărârea de guvern cu indicatori, urmând publicarea în Monitorul oficial. Ministrul transporturilor a subliniat că în proiectul de lege a bugetului de stat este inclus la Titlul 58 și proiectul “Drum de legătura DN5, km 60+500 – Șoseaua de centură – Pod Prieteniei, km 61+400” pentru care au fost alocate în anul 2021 credite bugetare în valoare de 41.667 mii lei. Contractul de execuție lucrări a fost semnat în anul 2019, sumele alocate în anul 2021 fiind suficiente pentru implementarea proiectului, iar în cazul în care vor fi necesare sume suplimentare, datorită evoluției lucrărilor, acestea vor fi asigurate prin reașezări de credite bugetare între proiecte – ne mai spunea Senatorul Toma Petcu.

Referindu-se la stadiul în care se află la acest moment o serie de drumui naționale, parlamentarul giurgiuvean ne-a spus:

Având în vedere starea avansată de degradare a drumurilor nationale: DN 5B, DN 5C si DN 61, se constată necesitatea demararii procedurilor necesare asigurării unei structuri corespunzătoare a acestor drumuri prin expertizarea lor, cu precizarea că finantarea serviciilor de experize tehnice vor fi asigurate din bugetul de întreținere. După finalizarea expertizelor se va trece la întocmirea studiilor de fezabilitate și proiectelor tehnice de execuție. Am fost asigurați de Ministrul transporturilor că DN 61 va beneficia de studiu de fezabilitate în acest an, urmând ca după finalizarea SF să urmeze proiectarea și execuția.

De asemenea, în anul acesta, proiectele CFR vor primi o atenție sporită din partea Ministerului Transporturilor. Vor fi alocați 1,4 miliarde de lei pentru întreținerea căii ferate. Există o creștere de peste 16% la întreținerea infrastructurii feroviare și peste 60% la alocarea pentru reparații curente.

Ministrul Transporturilor ne-a asigurat în intervenția sa, dar și prin buget, de implementarea în acest an a tuturor lucrărilor care au fost contractate între CFR și executant, care vizează calea ferată București-Giurgiu.

În același rând, reprezentanții ministerului au afirmat că proiectele APDF SA Giurgiu privind refacerea infrastructurii portuare sunt finanțate și se va solicita intensificarea ritmului de implementare.

Pentru prima dată în ultimii ani Giurgiu contează în implementarea proiectelor pe infrastructura mare. Guvernul PNL si Ministrul Transporturilor, dovedesc că ” Dezvoltam România/Dezvoltam Giurgiu” nu a fost doar un slogan de campanie și au fost receptivi la demersurile mele și ale deputatului Alexandru Andrei și îmi exprim încrederea că toate aceste proiecte vor fi realizate.

La finalul declarației, Senatorul liberal  Toma Florin PETCU ne preciza că în urma dezbaterilor de joi, 25 februarie, bugetul Ministerului a fost adoptat   cu 18 voturi pentru și 12 împotrivă.

(Jurnal)