Medicii de familie reclamă că sistemul informatic al Casei Naţionale de Asigurări este blocat. Ei reclamă faptul că timp de două zile cardurile de sănătate nu au putut fi folosite.
Potrivit preşedintelui Societăţii Naţionale de Medicină de Familie, Rodica Tănăsescu, sistemul informatic nu a funcţionat nici luni dimineaţă :„Sistemul informatic este o problemă pentru toţi furnizorii din sistem, adică şi pentru spitale, şi pentru laboratoare, şi pentru farmacii, şi pentru ambulatorul de specialitate. Absolut tot sistemul medical este afectat când platforma informatică a Casei Naţionale nu funcţionează. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi ieri dimineaţă (n.red.- luni 6 noiembrie), abia după-amiază am putut valida nişte servicii… O parte dintre serviciile care apăreau semnate cu cardul ieri, azi (marţi 7 noiembrie – n.red.) nu le-am putut urca în sistem şi apar nevalidate cu cardul. Deci avem şanse ca peste 3 ani să vină Curtea de Conturi să ne impută nu numai consultaţia, ci şi valoarea reţetei,” a mai declarat pentru Digi24 Rodica Tănăsescu, preşedintele Societăţii Naţionale de Medicină de Familie.
„Consultaţiile se acordă, dar nu poţi să le dai pacienţilor reţete în siguranţă. Oferim consultaţia normală, pentru că e dreptul omului, reţeta şi trimiterea sunt obligaţiile Casei de Asigurări,” a adăugat aceasta.
La rândul nostru am sunat la directorul CJAS Giurgiu, Florentina Popescu. Aceasta ne-a confirmat că în ultimele zile sistemul de operare a cardurilor de sănătate a funcţionat mai greu.
Aşa se întâmplă în general la începutul fiecărei luni. Cauza este probabil – bănuim noi din experienţele anterioare – blocarea sistemului de către furnizorii de servicii medicale. În această perioadă a lunii ei fac rapoartele către Casele de Sănătate din întreaga ţară. Baza de date fiind extrem de mare, apar disfuncţionalităţi ale sistemului şi uneori chiar blocări… La Giurgiu, repet, nu au existat blocări ci o funcţionare greoaie a sistemului – a mai precizat directorul CJAS Giurgiu
(Jurnal)