Luni, 12 iulie, administratorul public al municipiului Giurgiu, Ionel Muscalu, a participat, din partea domnului primar Adrian Anghelescu, la reuniunea Adunării Generale a Asociației Municipiilor din România(AMR).

Evenimentul s-a desfășurat în prezența Prim- ministrului României, Florin Vasile Cîțu, a ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, Attila-Zoltán Cseke și a ministrului investițiilor și proiectelor europene, Cristian Ghinea.

Din partea Asociației Municipiilor din România au participat 65 de primari de municipii din întreaga țară.

„Au avut loc discuții ce privesc performanța în administrația locală si identificarea măsurilor pentru consolidarea bugetelor, în baza cărora municipiile își pot finanța proiectele.

Pe agendă s-au aflat următoarele subiecte:

  1. Administrație publică locală modernă, eficientă, în serviciul cetățeanului: Finanțare. Descentralizare. Cooperare locală;

1.1 Unificare administrativă voluntară a municipiilor cu una sau mai multe unități administrativ-teritoriale limitrofe;

  1. Politica de coeziune și dezvoltare urbană. Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Programe operaționale 2021-2027;

  2. Raportul de activitate al AMR pentru perioada ianuarie-iunie 2021.

Concluziile reuniunii:

1.Unificarea Administrativă voluntară: Asociația Municipiilor din România (AMR) a votat în unanimitate o rezoluție prin care solicită Guvernului și tuturor partidelor politice, adoptarea unui proiect de lege în Parlament prin care să încurajeze procesul privind unificarea voluntară a comunelor limitrofe cu municipiile reședință de județ, prin facilități oferite UAT-urilor.

2.Fondurile Europene: primarii de municipii și-au reiterat susținerea pentru transformarea Agențiilor de Dezvoltare Regională (ADR) în agenții care vor operaționaliza fondurile europene structurale, însumând astfel 8 motoare de dezvoltare regională.

3.Fondul de Reziliență: România va beneficia de un Fond de Reziliență pentru primăriile din țară, cu o valoare de peste 2 miliarde de euro, bazat pe principiul coeziunii. Fondul conține o componentă verde și o componentă digitală, iar municipiile sunt încurajate să depună cereri de finanțare pe proiecte care vizează cele două componente. S- a subliniat:

  • Necesitatea reluării discuțiilor privind competentele Poliției Locale cu prevederi ferme ce revin administrațiilor publice locale;

  • Asigurarea în conformitate cu prevederile Legii 1/2011 a sumelor necesare susținerii gratuității pentru transportul local al elevilor, cât și reglementarea problemei privind costul standard pentru creșe;

  • Corelarea proiectelor din Programele Operaționale Regionale 2021-2027 (POR) cu cele din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR)” – transmite Primăria municipiului Giurgiu

(Jurnal)