https://youtu.be/Ac9SHVRHRhw

 

Era ora 4 dimineață, miercuri, 27 aprilie, când directorul Directiei Județene de Transport, Administrarea Drumurilor și Control Trafic, își începea acțiunea fixate pentru acea zi, alături de o echipă formată din director Daniel Cîrpușor și inspectorii: Chiran Adrian, Petre Hărăniță, Marin Grama și Paul Ion.

Tema acțiunii de miercuri dimineața, după cum ne spunea directorul Cîrpușor, era: ”Verificarea limitelor de greutate la transport și verificarea transportatorilor de persoane”. Salariații Direcției au fost însoțiți totodată de către cadre din Serviciul rutier al Inspectoratului Județean de Poliție Giurgiu și de un jurnalist al cotidianului ”Jurnal giurgiuvean” care solicitase de mai multă vreme să ia parte la o astfel de activitate.

O acțiune care de fiecare dată este plină de riscuri, o parte din șoferii transportatorilor devenind agresivi cu personalul Direcției, atunci când sunt opriți și controlați, mai ales când li se relevă abateri grave de la Lege, ne spunea directorul Cîrpușor.

La acest moment se pregătește în Parlament o Lege, prin Modificarea OG 43, privind regimul drumurilor în care cuantumul amenzilor va crește enorm… Cu siguranță amenda se va ridica la 30.000 de lei, jumătate din suma de plată, în 24 de ore, însemnând 15.000 de lei, o sumă importantă ce cu siguranță va obliga transportatorul să respecte Legea. A crescut în același timp și cuantumul de greutate admis. În țările de afară, Ungaria, Elveția, Germania pentru abaterile de la normele Legislației în vigoare, ajung să îți ia și mașina,  mai preciza directorul Direcției județene de Transport.

Probabil că și la noi, încet, încet se va ajunge la situația în care până când își achită transportatorul amenda i se va imobiliza autovehiculul…Asta până la intrarea sa în legalitate. Vă închipuiți că un șofer încărcat cu cereale,  care are 2-3 tone peste greutatea admisă, ar trebui să cheme o altă masină în care să descarce cele 3 tone în plus după care să poată să își continue drumul. Nimănui nu i-ar conveni însă o astfel de situație – menționa Daniel Cârpușor.

Vorbind despre problemele ivite în astfel de acțiuni, ca cea de miercuri , directorul Direcției spunea: Unii ne înjură, se dau jos la noi…Și de fiecare dată noi trebuie să ne păstrăm calmul, să le vorbim frumos explicându-le că au încălcat legislația, în așa fel încât să nu devină violenți atunci când află cât vor avea de plată în urma amenzii…

Cele două puncte de control au fost fixate, miercuri dimineață, la ivirea zorilor, unul în dreptul restaurantului ”Lebăda” din comuna Comana, iar celălalt  la intersecția dintre șoseaua spre Comana cu cea care duce spre localitățile Naipu, respectiv localitatea Uzunu.

Primul moment mai tensionat s-a petrecut la Comana când șoferul unui autocamion, aparținând unui transportator din județul Prahova, a obiectat faptul că în străinătate există zone în care cântărirea se face după un anumit standard și nu în acest mod, direct pe carosabil. Observația nu a rămas însă fără răspuns din partea inspectorului Grama care a dat câteva binevenite explicații: Aș dori să precizez că acest cântar este omologat, metrologia lui fiind făcută la Timișoara, într-un laborator de încercări, omologat, european, cu aparatură nemțească, de ultimă generație.

Inspectorul Direcției județene de Transport s-a simțit obligat să mai adauge: După cum vedeți, avem covoarele acestea pe care le cărăm mereu după noi și pe care le așezăm pe partea carosabilă, ce egalizează axele autovehiculului cântărit. În concluzie avem toate condițiile legale de cântărire… Astfel că această contestație nu se justifică în niciun fel.

Inspectorul Grama ne mai spunea că și în județul Giurgiu, Consiliul Județean are zone special amenajate, ca afară, platforme de cântărire la intrarea în localitatea Zorile, în localitatea  Bolintin Deal, spre Ciorogârla și încă una la Joița. În anii următori Consiliul județean dorește să mai amenajeze alte platforme…În special în localitatea Săbăreni, o zonă cu traficul cel mai mare ce vine din autostrada și încă o platformă spre localitatea Găiseni (DJ 401 A) – ne-a mai precizat Paul Grama.

Am oprit 4 autovehicule ale aceleiași firme. La unul dintre bonurile de cântar prezentate, am avut o suspiciune ce ulterior s-a confirmat. La verificarea mărfii s-a constatat o depășire de 4,45 de tone. Iată motivul pentru care i-am aplicat o sancțiune pentru depășirea, pe ansamblul de trei axe, care trebuia să aibă 20 de tone legal, dar el de fapt a avut 24 ,45 tone, adică aproape cu 25 % mai mult  – a precizat inspectorul Direcției de Transport.

 Acțiunea de la Comana s-a încheiat aproape de ora prânzului, după ce o serie de alte autocamioane și microbuze cu călători au fost controlate și după ce s-a făcut un tur de control pe șosea, de la Uzunu spre Schitu, cu ieșirea în  șoseaua Bălănoaia. Soarele era de mult pe cer când echipa Direcției Județene de Transport, Administrarea Drumurilor și Control Trafic, Giurgiu se îndrepta spre sediul Direcției, după o acțiune în teritoriu care a durat 8 ore.

Menționăm că la această acțiune, în afara evenimentului amintit mai sus, nu s-au semnalat alte abateri grave din partea participanților la trafic, echipa de inspectori a Direcției pregătind deja viitoarea acțiune într-o altă destinație a județului, cu speranța mărturisită că vor întâlni din ce în ce mai puțini transportatori care  încalcă  legea.

(Florian Tincu)