Volkwagen a repornit luni activitatea în cea mai mare fabrică auto din lume, după ce epidemia de coronavirus a provocat cea mai lungă închidere a unității Wolfsburg din istoria sa de 82 de ani, informează CNN.

Constructorul german a produs peste 100 de schimbări în felul în care se desfășoară activitatea în fabricile sale, pentru a nu pune în pericol viața celor câteva sute de mii de angajați.

Constructorii auto sunt obligați să facă schimbări drastice pentru a relua activitatea într-o lume care încă se luptă cu pandemia de COVID-19. „Niciodată nu am dezvoltat, produs și vândut autovehicule în asemenea condiții”, spune Bernd Osterloh, reprezentant al angajaților VW.

Suprafață de 6,5 milioane de metri păstrați

Unitatea de producție din Wolfsburg a fost construită în 1938 și este astăzi sediul grupului Volkswagen și una dintre cele mai mari fabrici din lume după suprafață. Se întinde pe aproape 6,5 milioane de metri pătrați și are peste 60.000 de angajați. Începând cu 1945, de pe poarta fabricii au ieșit peste 45 de milioane de mașini. La Wolfsburg a fost produs modelul VW Käfer (Beetle) timp de peste 30 de ani. Tot aici se produc în prezent cele mai vândute modele ale constructorului VW, Golf și Tiguan.

Fabrica are o capacitate de producție de 3.500 de mașini pe zi, iar peste 2.100 de camioane și vagoane aprovizionează zilnic fabrica cu piese. Tot la Wolfsburg se produce și currywurst-ul, cel mai vândut produs Volkswagen.

Fabrica VW din Wolfsburg a fost închisă pe 19 martie pe măsură ce epidemia de coronavirus se răspândea în Europa, obligând constructorii să oprească producția.

Cum a reușit VW să repornească producția

Reînceperea activității la Wolfsburg după 5 săptămâni de pauză reprezintă un simbol al eforturilor extinse de a reporni economiile europene – aproape 14 milioane de oameni din Europa lucrează în industria auto sau în activități conexe.

Cu toate acestea, repornirea celei mai mari fabrici VW nu a fost ușor de realizat. Activitatea se bazează pe un lanț de de furnizori care numără 2.600 de companii din 71 de țări. Pentru a reporni activitea, VW a luat peste 100 de măsuri de siguranță, agreate cu angajații săi, aceste informații din prezentate pe 8.000 de postere afișate în fabrică și prezentate în broșuri.

Pentru început, compania a reluat producția treptat, urmărind să producă 1.400 de mașini în prima săptămână și 6.000 în a doua.

Activitatea s-a reluat cu o singură tură de 8.000 de muncitori. Muncitorii vor trebui să își verifice singuri temperatura și să se schimbe acasă, nu la locul de muncă. Oamenilor li se va cere să deschidă ușile cu coatele și să respecte marcajele de distanțare de pe podea. Măsurile de distanțare socială se vor aplica și în timpul pauzelor sau ședințelor. Cantinele vor rămâne închise și dozatoarele de apă au fost eliminate.

Echipamentele vor fi dezinfectate după fiecare tură și muncitorii nu vor avea voie să le dea colegilor cu mâna, folosind în schimb cutii speciale. Autovehiculele vor fi amplasate la distanțe mai mari și muncitorii vor trebui să își îndeplinească rolul pe rând, dacă se poate. Când nu se poate păstra distanța, se vor purta măști.

O altă provocare a grupului VW va fi să se asigure că transporturile făcute de furnizori nu cresc riscul de îmbolnăvire. Șoferii care conduc cele peste 2.000 de camioane care intră zilnic în curtea fabricii vor rămâne în mașini pe durata descărcării, iar echipamentele folosite vor fi dezinfectate.

Grupul german, care deține și mărcile Audi, Seat și Skoda, și-a făcut cunoscut planul de 100 de măsuri de siguranță cu peste 40.000 de furnizori din toată lumea.