Omul gospodar își face vara, sanie și iarna, căruță, spune un proverb ce s-ar putea, lesne, aplica și conducerii și angajaților Direcției Județene de Transport, Administrare a Drumurilor Județene și Control Trafic Giurgiu.

În cadrul unei recente discuții purtate cu directorul acesteia, ing. Marius Olteanu, acesta ne preciza că angajații din subordinea sa vor acționa, ca și până acum, pe perioada de iarnă, pe zona de sud a județului, cu peste trei sute de tone de sare și 10 tone de clorură de calciu. Celelalte două sectoare, cel de centru și cel de nord, vor fi „în grija” a două societăți comerciale private, dar asta nu înseamnă că, dacă situația va impune, Direcția nu va interveni în sprijinul acestora.

„Din experiența mea, zona de sud este zona cu cele mai multe probleme, și aici nu vorbesc de absolut toată lungimea, ci sunt sectoare de drum în care se formează acele așa-zise „dopuri” de zăpadă. La fel se întâmplă și pe unele drumuri din zona de centru, și aici mă refer la DJ 603 și 411 unde avem probleme în fiecare an, așa cum probleme mai întâmpinăm și pe drumul 503A. Sunt zone mici, dar asta este, ne confruntăm cu asemenea probleme”, ne spunea directorul Marius Olteanu.

Vorbindu-ne despre cele mai grele zone ale sectorului pe care urmează să intervină cei de la DJTADJCT Giurgiu, directorul Olteanu preciza că cel mai periculos este DJ 503A, un drum a cărui lungime este de circa 30 km
„Mai este zona Toporu, am dat sectoarele pe care și anul trecut le-am închis prin hotărâre de consiliu: 504 de la Putineiu – limită județ Teleorman. Avem, de exemplu, pe DJ503A lucrările efectuate la noi, pe teritoriul județului, până la limita cu Teleorman, dar nu au făcut ei în continuare, pe teritoriul lor. Aceeași situație o avem pe DJ 504. Degeaba deszăpezim, mai bine păstrăm viabilă circulația pe aceeași lungime de drum pe comunalul din Răsuceni care iese la Corea și preferăm să îl facem pe ăla, să îl folosim ca un fel de buclă. Dacă mergi pe 503A și te blochezi, nu este menținut nici drumul comunal despre care vă vorbeam, gata problemele de circulație și izolarea localităților! Și pe DJ 504A Gogoșari – Izvoru, avem, tot așa, câteva puncte în care se acumulează zăpadă, și se formează troiene. Cel mai ușor este DJ 507 Giurgiu – Gostinu. Am luat întotdeauna măsura închiderii celui mai lung DJ, 503A, și am încercat să le menținem pe celelalte la parametri cât de cât utilizabili”, a mai precizat directorul DJTADJCT Giurgiu.

De asemenea, Marius Olteanu a ținut să mai precizeze un aspect întâlnit în fiecare iarnă, de când lucrează în domeniul drumurilor:
„În perioada de viscol nu ai ce face. Se închid autostrăzile, se închid drumuri importante, și ar trebui să înțeleagă și participanții la trafic un lucru: la un moment dat, când efectuezi lucrări de deszăpezire, pe viscol se pune aproape imediat la loc zăpada. În această iarnă chiar vreau să fac un experiment: să trecem cu mașina de deszăpezire, după care să vedem în cât timp se redepune stratul de zăpadă pe acolo pe unde am trecut. Vom filma aceste fenomene și le vom pune la dispoziția presei. Vă dați seama că se circulă cu turism, nu ai ce face. Până îl scoți, se blochează drumul…După ce condițiile meteo permit intervenția, iar este greu, pentru că drumul este blocat, nu prea ai pe unde trece. Sper ca, în timp, oamenii să înțeleagă, mai ales că avem acum și posibilități multiple de informare, că, dacă se anunță cod portocaliu, este un cod portocaliu real! Adică, se anunță și din timp, și nu mai există scuza „nu am știut”.”

Un lucru benefic pentru un trafic mult mai ușor pe timpul iernii ar fi existența unor parazăpezi, mai ales în afara localităților, însă, după cum ne preciza directorul Olteanu, acest lucru este aproape imposibil, deoarece, în urma unei simulări, au constatat faptul că, pentru 10 km de drum, costurile se ridică la mai mult de patru miliarde de lei vechi.
„Mai fac un apel pe această cale, ca cetățenii să ne sesiseze problemele grave. Avem site-ul direcției, avem facebook, adresă de e-mail, avem telefon, fax, deci se pot semnala toate problemele. Este greu, chiar dacă personalul nostru acționează zilnic, pe diferite zone, nu putem acoperi și nu putem ști chiar tot”, a încheiat directorul DJTADJCT Giurgiu, ing. Marius Olteanu.

(Jurnal)