Cu toate că orice sărbătoare reprezintă un prilej ideal de reuniune a familiei în jurul mesei îmbelșugate, studiile au arătat că aceasta din urmă presupune consumul a de trei ori mai multe calorii decât o masă obișnuită. Acest exces alimentar poate crea disconfort, dar și indigestie.

În rândurile următoare, vă prezentăm câteva recomandări alimentare despre care specialiștii în nutriție spun că ar trebui să țineți cont pentru ca starea de sănătate și dispoziția sa fie optime în perioada sărbătorilor pascale:

1. Problemele cauzate de o alimentație variată se pot evita prin limitarea alimentelor bogate în grăsimi de origine animală, sosuri, precum și prăjiturile preparate cu cantități mari de ciocolată, cacao și ouă.

2. În plus, pe lângă fiecare preparat tradițional, fie drob sau friptura de miel, trebuie să existe și garnituri de legume, salate și fructe, care să ajute digestia. Toate preparatele trebuie să fie proaspete.

3. Astfel, masa de Paște să fie cat mai variată și limitată cantitativ, alcătuită din porții de mâncare mici:

Friptura de miel trebuie consumată cu spanac, salată, nicidecum combinată cu cartofi, deoarece legumele vor contribui la prevenirea problemelor legate de constipație.

Carnea de miel trebuie să fie preparată la grătar sau înăbușită, și nu prăjită.

Drobul este indicat să fie alcătuit din maximum două treimi organe și o treime legume verzi, dar și din orez integral.

Aportul de alimente hipercalorice trebuie limitat.

Alcoolul se bea după masă și nu înainte, iar acesta trebuie să fie în cantități mici sau moderate.

Dulciurile trebuie și ele consumate în cantități moderate și, pe cât posibil, trebuie înlocuite cu fructe proaspete. Mai mult, nutriționiștii spun că prăjiturile, cozonacul și plăcintele sunt mult mai periculoase și mai grele decât carnea de miel, de aceea trebuie consumate la o distanță mare după masa. Ele sunt foarte bogate în grăsimi și glucide, o combinație care este foarte greu de digerat.

Ouăle fierte și pictate pentru Paște, care au stat la temperatura camerei timp de mai multe ore sau zile și care au avut rolul de decor nu se vor mânca.

Băuturile acidulate nu se beau în timpul meselor, fiindcă vor dilua sucul gastric, iar mâncarea nu se va mai digera corespunzător.

Pentru o hidratare optimă, trebuie să se consume aproximativ 2-3 litri de apă.

Mișcarea este foarte importantă după masa de Paște, fiind recomandate plimbările în aer liber.

Cina este bine să fie cât mai ușoară și să nu conțină aceleași alimente consistente caloric precum cele de la masa de prânz.

Persoanele care au anumite afecțiuni nu trebuie să renunțe la tratament în perioada sărbătorilor pascale.

Pentru a evita balonarea, o altă problemă care apare destul de des de sărbători din cauza acumulării excesive de gaze, alimentele trebuie mestecate suficient, nu consumate pe fugă.

(JURNAL)