Pe lângă faptul că sunt prietenoase cu mediul, vehiculele electrice sunt și practice, mai ales în perioadele în care vremea este una favorabilă utilizării unor astfel de vehicule. Desigur, ca orice mijloace de transport, aceste vechicule prezintă atât avantaje, cât și dezavantaje.

Și totuși, trotinetele electrice au devenit un real pericol în trafic, fiind implicate frecvent în accidente rutiere, fie din atenție, fie din nerespectarea regulilor de circulație.

Chiar dacă viteza maximă admisă pentru circulația trotinetelor electrice este de 50 de km pe oră, unii se aventurează cu viteză mult mai mare și fără echipamente de protecție.

În momentul de față nu există o legislație specifică vehiculelor electrice, respectiv trotinetelor electrice. Ne aflăm la granița între legi, în sensul că dacă au șezut se pot omologa, în schimb, dacă nu au, cum sunt majoritatea, undeva la 95%, sunt asimilate la ”vehicul electric” și atât, care trebuie să meargă doar pe carosabil. În condițiile în care depășește 25 km/h, ar necesita carnet de conducere!!!

Un proiect de lege care ar interzice circulația trotinetelor electrice pe trotuar este de multă vreme blocat în birocrație. Acesta prevedea ca trotinetele electrice să fie reglementate ca bicicletele și să poată merge pe șosele și pe pistele speciale.

Conducătorul unei trotinetei electrice trebuie să aibă vârsta de cel puțin14 ani. Trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizante fluorescente. Casca de protecție este obligatorie pentru conducătorii de trotinete electrice.

(Jurnal)