Blestem sau simplă întâmplare, se întreabă unii dintre cei ce au aflat aseară vestea accidentului consumat în județul Constanța. O dublă tragedie aviatică s-a produs miercuri seara, în jurul orei 19:50, în zona Dobrogei.

Miercuri seară, un avion MiG 21 LanceR și elicopterul care  plecase în căutarea lui, un IAR-330, s-au prăbușit undeva, în județul Constanța.

Ce s-a întâmplat…Aeronava Mig 21 LanceR din dotarea Bazei 86 Aeriene, executa o misiune de patrulare aeriană. După ce a pierdut legătura radio cu turnul de control și, la scurt timp, s-a prăbușit. Ulterior, a fost raportată și prăbușirea elicopterului plecat în căutarea epavei.

Potrivit unor surse din MApN, cel mai probabil, una dintre cauzele accidentului aviatic ar fi situația meteo nefavorabilă, vântul bătând foarte puternic la acea oră. Pilotul raportase condiții de vreme rea și primise ordin să se întoarcă la bază.

Salvatorii veniți la locul tragediei aviatice au găsit epava elicopterului  însă toți cei șapte militari aflați la bord, muriseră. Căutările au continuat la sol, pentru a-l găsi pe pilotul avionului de luptă.

Atât elicopterul cât și avionul MIG, nu aveau la bord armament. Aeronava decolase de pe Baza 57 Aeriană Mihail Kogălniceanu…

Cine sunt cei șapte militari care și-au pierdut viața

Căpitanul Costinel Iosif Niță, pilotul avionului MiG-21 LanceR prăbuşit miercuri, 2 martie, în judeţul Constanța, şi-a pierdut viaţa, a transmis MApN. Pilotul avea 31 de ani, era căsătorit şi nu avea copii.

Din anul 2014, îndeplinea funcţia de pilot în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă în Baza 86 Aeriană de la Borcea. Acumulase peste 570 de ore de zbor, din care aproximativ 420 pe MiG-21 LanceR.

Pe lângă cei cinci membri ai echipajului comunicați inițial, la bordul elicopterului au mai urcat alți doi salvatori pe mare din cadrul Forțelor Navale Române.

Cei șapte membrii aflați la bordul elicopterului aveau vârsta cuprinsă între 27 și 53 de ani, mulți dintre ei fiind căsătoriți, cu copii, dar și cu multe ore de zbor la activ în ceea ce privește domeniul aviatic. Ei sunt:

Locotenent-comandor Bogdan Florin, pilot, în vârstă de 41 de ani, angajat din anul 2003, avea la activ peste 1.500 de ore de zbor, era căsătorit şi avea trei copii.

Locotenent Pătrașcu Sorin, copilot, în vârstă de 27 de ani, angajat din anul 2016, avea 500 de ore de zbor, necăsătorit.

Maistrul militar Banu Gelu, angajat din anul 1993 în vârstă de 53 de ani, avea la activ peste 1.700 de ore de zbor, era căsătorit şi avea doi copii.

Caporal Lateș Cătălin, operator căutare salvare, 29 de ani, angajat din 2021, căsătorit și avea doi copii.

Sergent Marinescu Ionuț, personal de însoțire medico-sanitar, 44 de ani, angajat din 2021, căsătorit, un copil.

Maistru militar cls I, Carp Vlad, 39 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, căsătorit, un copil.

Maistru militar cls II, Bosoi Sergiu, 37 de ani, scafandru marin, salvator pe mare, angajat din 2005.

Martorii prăbușirii avionului MiG 21 povestesc ce au văzut

Elicopterul IAR 330 Puma s-a prăbușit lângă Mănăstirea Casian. Aparatul de zbor a fost observat și de măicuțe.

Ningea şi era vânt. Eu vorbeam la telefon, chiar cu doamna, şi aud la telefon avionul foarte jos. Zic, Doamne, trece chiar peste noi, ce are. Şi la scurt timp se vede flama”, povestește Stareţa mănăstirii.

Un preot de la aceeași mănăstire, care a ajutat la găsirea epavei prăbușite, spune că deflgrația pe care a văzut-o era una foarte mare.

Membrii echipajului elicopterului IAR 330-Puma au fost găsiţi decedaţi în zona localităţii Gura Dobrogei. În ceea ce-l privește pe pilotul MiG-ului, acesta ar fi reușit să se catapulteze, dar nu a supraviețuit, fiind găsit în apropiere de localitatea Cogealac.

Ministerul Apărării Naționale (MApN) a anunțat că toate aeronavele de tip MiG-21 Lancer şi IAR 330 Puma, implicate în dubla tragedie de miercuri, 2 martie, sunt consemnate la sol până sunt aflate cauzele prăbuşirilor.

Condoleanțe familiilor celor plecați în veșnicie… Dumnezeu să îi odihnească pe cei dispăruți..!

(Jurnal)