
Zăpada căzută din abundențăîncă de la finele săptămânii trecute a creat degringoladă atât în rândul conducătorilor auto, din cauza traficului mult îngreunat, cât și persoanelor de vârsta a treia, datorită pericolului la care poleiul și gheața i-ar fi putut expune.
Într-un dialog avut cu directorul Societății Giurgiu Servicii Publice (GSP), Adrian Răcaru, acesta ne explica faptul că începând de sâmbătă, 15 februarie, 70 de muncitori au lucrat zi și noapte, în trei schimburi, în funcție de condițiile meteo, pentru dislocarea gheții și zăpezii, atât de pe carosabil cât și de pe trotuare.
Foto: Adrian RĂCARU – director Giurgiu Servicii Publice
„Pentru a nu cheltui bani, inutil, nu am transportat zăpada, ci am strâns-o în cantități mici pe așa zisele zone verzi și pe locurile adecvate pentru acest lucru. În circa două săptămâni zăpada se va topi și nu se justifica să cheltuim acești bani cu transportul” – ne-a spus Adrian Răcaru.
„În privința deszăpezirii străzilor adiacente, printre blocuri sau din fața zonelor de case, pe lângă faptul că în marea lor majoritate terenurile sunt ocupate și pe stânga și pe dreapta de autoturismele din parcările de reședință, în timp ce noi strângeam zăpada, în spatele nostru, din curți, locuitorii aruncau această zăpadă pe străduțe… În timp ce ridicam zăpada din fața utilajului, în spatele lui se arunca la loc , transformându-se totul fel de perpetum mobile.
Cred totuși că ne-am descurcat de bun simț…Am trecut clasa, ca să zic așa! I-am muncit pe oamenii ăștia la limită…Am avut noroc și cu faptul că utilajele au rezistat, deși au funcționat non stop, de sâmbătă până miercuri la prânz…
A fost prima oară când am lucrat cu două sărărițe ale noastre, ale societății, fără a mai fi nevoiți să închiriem aceste utilaje de împrăștiat material antiderapant. Cu timpul poate vom reuși să avem și noi toate utilajele de care avem nevoie în astfel de situații.”
Întrebat cât material antiderapant s-a folosit în total și cât carburant s-a consumat, directorul GSP ne-a spus:
„Cantitatea de sare folosită a fost cuprinsă între 120 – 150 tone…Pe combustibilul utilajelor societății, s-au consumat în jur de 9.000 de lei, la care se adaugă valoarea combustibilului folosit de utilajele ce au fost închiriate pentru această perioadă. Ele nu au fost închiriate în fiecare zi, ci în funcție de starea vremii… În prima zi nu am avut nevoie decât de unul singur. Ulterior am închiriat 4 Buldo, două Bobcat-uri și un autogreder. În total am lucrat cu 15 utilaje…Ele însă nu au lucrat toate în același timp, ci de-a lungul întregii perioade de căderi de zăpadă. Așa cum vă precizam, am avut perioade de timp în care am lucrat doar cu un singur utilaj… ” – a mai precizat directorul GSP.
Adrian Răcaru ne mai spunea că din fericire faptul că a nins liniștit, fără să bată vântul în rafale, zăpada fiind afânată, sistemul de iluminat și respectiv semafoarele nu a fost afectate în niciun fel.
(Florian Tincu)