Retailerii se întrec de câteva zile anunțând mari reduceri de preț , conform rețetei de succes: Black Friday! Comercianții au descoperit  pasiunea bolnăvicioasă a românului pentru mărfuri cu preț redus, pentru tot ceea ce se numește ”OFERTĂ”.

În acest context consumist  au apărut  chiar și ”vânătorii” de oferte , persoane ce pot fi văzute aproape zilnic prin magazine rătăcind printre rafturi, cu ochii ieșiți din orbite, aflați într-un fel de sevraj, a căror fericire ajunge la paroxism atunci când descoperă un detergent, o pastă de dinți sau o sticlă de șampon cu preț scăzut.

 Marile companii știu asta și de aceea se înghesuie să își vândă toate făcăturile sub genericul Black Friday…Black  Friday de Crăciun, Black Friday de Paște, de noapte , de zi, de vară, de toamnă și de toate anotimpurile , lunile și săptămânile din calendar…Black Friday  e peste tot. Black Friday ” e-n toate …”, vorba poetului.  

 Discuțiile în tre prieteni au suferit  și ele transformări. Aud pe tot mai mulți  rostind : Mergi la mine să te fac un …Black Friday? Sau Îți urez un Black Friday fericit!  în loc de La multi ani! , de ziua de naștere…

Probabil că nu va trece prea mult timp și vom avea un ”Black Friday” dedicat  Femeilor, un altul dedicat  Bărbaților, unul pentru Copii, un altul pentru  tinerii însurăței sau (de ce nu!), pentru cei recent divorțați, pentru bătrâni, dar și pentru elevi, studenți, femei însărcinate, celibatari, ba chiar pentru iubitorii de animale, producătorii hand made, consumatorii de alcool, pentru dependenții de parizer sau shaorma cu de toate…

Trebuie să devenim conștienți, astfel,  că suntem în Era ”Black Friday” și asta ne cheltuiește tot timpul…dar mai ales banii!

Știți cum sună proverbul: ”Nu e  prost cel care  cere , fraier e  ăla care plătește!” Așa că în loc de un Weekend   fericit ! sau Îți urez  o zi bună!  vă voi spune, la rândul meu, simplu: Un Black Friday plăcut!  

Mă grăbesc să închei , că e ofertă la tigăi: două la preț de una!…Din tefal!…Așa că stați pe aproape!

( City ZEN)

***Conform pozitiei consumiste, majoritatea oamenilor nutresc o dorință puternică pentru bunuri de consum și aspiră la o viață centrată pe această dorință crezând că o astfel de viață le va satisface nevoile emoționale într-o mai mare măsură decât simpla satisfacere a nevoilor materiale.