Procurorii DNA Timişoara afirmă că gruparea demantelată de la PSD Arad via DRPD Timişoara ar avea caracteristicile unei organizaţii de tip mafiot, iar prin „manevrele” derulate pentru atragerea de fonduri la partid s-au pus în pericol instituţii strategice ale ţării.

Constanţa cu care inculpaţii Horgea Cristian şi Miuţescu Elisabeta au perceput taxe de protecţie a locului de muncă de la martora Stamate Maria, obiceiul inculpaţilor Horgea Cristian, Miuţescu Elisabeta, Ispravnic Cristian, Dima Cristian şi Lucaciu Mircea de a percepe sume mari de bani pentru angajarea pe posturile de controlor trafic, o parte din sume urmând a fi colectate în final la organizaţia judeţeană de partid, ca taxe de protecţie politică a funcţiilor de conducere deţinute de inculpaţi, scot în evidenţă un adevărat sistem mafiot de funcţionare a instituţiilor statului, cu grave consecinţe asupra dezvoltării societăţii”, au spus în faţa judecătorului ICCJ anchetatorii care au cerut arestarea preventivă a opt persoane în acest dosar.

Pentru a avea o imagine a fenomenului infracţional, punctează aceştia, „este important de menţionat că în cauză există indicii în ceea ce priveşte perceperea unor asemenea taxe de protecţie şi de la alţi controlori trafic (numai la A.C.Î. Nădlac II există 51 de controlori trafic aflaţi în subordinea inculpatului Horgea Cristian)”, au mai explicat aceştia.

Prin sistemul de colectare creat de inculpaţi s-a creat practic posibilitatea ca mita primită în mod constant de la transportatori de către controlorii de trafic din punctele de frontieră, să fie transmisă persoanelor cu funcţii de conducere din cadrul D.R.D.P., care, împreună cu mita obţinută din alte activităţi, cum ar fi angajarea pe noi posturi, să fie remisă organizaţiei judeţene de partid, ca taxă de protecţie a funcţiilor deţinute”, au mai explicat magistraţii DNA la ICCJ.

Ei spun că indiciile arată că „acest sistem de promovări pe criterii politice, neprofesionale, s-a perpetuat, în timp, în cadrul C.N.A.I.R. şi D.R.D.P. Timişoara, cu grave consecinţe asupra activităţii acestei companii de interes strategic naţional, inculpaţii fiind preocupaţi de obţinerea de sume de bani sau alte avantaje politice, nicidecum de dezvoltarea infrastructurii rutiere care în România este atât de deficitară”.

Statisticile europene în materie de siguranţă rutieră plasează România pe primul loc în materie de decese cauzate de accidente rutiere, printre cauzele acestora fiind desigur şi o proastă administrare a infrastructurii de către C.N.A.I.R., prin direcţiile regionale de drumuri şi poduri”, au mai explicat procurorii în faţa judeătorului Alexandra Iuliana Rus de la ICCJ.

(Jurnal)