Când vine vorba despre produsele alimentare, de îngrijire personală și de curățenie, consumatorii români pun calitatea și siguranța pe primul loc, arată un studiu din domeniul retailului. Mai mult de trei sferturi dintre cei ce cumpără, aleg cu precădere produsele ”Fabricat în România”.
Românii, conform unui studio, ar fi dispuși să plătească cu 30% în plus, în medie, pentru acestea. De asemenea, aproximativ 80% dintre ei caută în mod special produsele autohtone când merg la cumpărături, fie alegându-le de pe rafturi în locul celor străine, ori de câte ori au ocazia (51%), fie alegând anumite magazine, tocmai pentru că oferta acestora include produse românești (29%), arată studiul realizat de MKOR Consulting. Doi din trei români aleg produsele de consum care le oferă cel mai bun raport calitate‑preț, iar pentru 51% calitatea este mai importantă decât prețul. În plus, înainte de a decide să cumpere un articol, jumătate dintre consumatori se asigură că produsele conțin ingrediente sigure și de calitate.
Studiul mai precizează că aproximativ 96% dintre consumatorii români includ în coșul lor lunar de cumpărături produse alimentare, de curățenie și de îngrijire personală românești.
(Jurnal)