Un sondaj realizat de Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ arată că programele şcolare sunt prea încărcate, nu sunt corelate cu cerinţele de pe piaţa muncii şi nici cu nevoile sociale. De asemenea, respondenţii sondajului susţin că unităţile de învăţământ au nevoie de multe dotări, potrivit Mediafax.
“Concluziile sondajului arată: unităţile de învăţământ au nevoie de dotări, iar programele şcolare trebuie schimbate, întrucât nu sunt corelate cu cerinţele de pe piaţa muncii şi nici cu nevoile sociale. Temele constituie un factor de stres, iar mulţi consideră că ar trebui înlocuite cu activităţi practice”, se arată în raportul sondajului realizat de FSLI.
Potrivit sondajului, 90,2% din respondenţi consideră că programele şcolare nu sunt adaptate cerinţelor de pe piaţa muncii. Pe lângă materiile deja existente în aria curriculară, participanții la acest sondaj de opinie susțin că ar trebui să se introducă și unele noi, cum ar fi: educație pentru sănătate, educație sexuală, antreprenoriat, public speaking, educație financiară, dezvoltare personală sau gestionarea emoțiilor.
“Nu disciplinele sunt o problemă, ci programele şcolare, gradul de dotare a unităţilor şcolare cu materiale didactice tehnologizate. Se predă TIC fără calculatoare, educaţia tehnologică nu are legătură cu activitatea practică. (…) Schimbarea denumirilor unor discipline sau cosmetizarea altora, fără schimbarea strategiilor de predare-învăţare, nu rezolvă situaţia adaptării copiilor la cerinţele societăţii”, a spus unul dintre respondenţi.
70% dintre participanţii la sondaj susţin că unităţile de învăţământ nu sunt dotate corespunzător, iar aproximativ 60% spun că sunt prea mulţi elevi într-o clasă. Aproximativ 60 la sută dintre cei care au răspuns sondajului de opinie susțin că nu au beneficiat de lecții predate cu ajutorul tehnologiei moderne.
În privința temelor pentru acasă, jumătate dintre repondenți susține că sunt un factor de stres pentru elevi, dar și pentru cadrele didactice, în timp ce cealaltă jumătate consideră că nu.
La sondaj au participat 1.050 de persoane, dintre care 64% cadre didactice, 55,8% părinţi şi 7,8% elevi. Sondajul s-a desfășurat în perioada iulie-octombrie 2018, doar în mediul on-line.