duminică, ianuarie 26, 2025
Jurnal giurgiuvean
Acasă Actualitate Primul pas al controversatei interdicții pentru motociclete și ATV-uri în Giurgiu: Indicatorul care ridică întrebări

Primul pas al controversatei interdicții pentru motociclete și ATV-uri în Giurgiu: Indicatorul care ridică întrebări

0
Primul pas al controversatei interdicții pentru motociclete și ATV-uri în Giurgiu: Indicatorul care ridică întrebări

La începutul acestui an, mai exact pe 25 ianuarie 2024, Consiliul Local Giurgiu a aprobat un proiect care restricționează accesul motocicletelor și ATV-urilor pe anumite străzi din oraș, între orele 22:00 și 06:00. Străzile vizate de această măsură sunt Bulevardul București (Kaufland-Romarta), Bulevardul Mihai Viteazul, Strada Mircea cel Bătrân și Strada Mareșal Foch.

Deși măsura a fost intens dezbătută și criticată pentru lacunele sale încă de la anunțarea sa, abia acum, în plină iarnă, când majoritatea motocicliștilor și-au depozitat vehiculele, a apărut și primul indicator care semnalează interdicția.

Proiectul a fost considerat de mulți cetățeni ca fiind discriminatoriu și incomplet. Printre principalele puncte slabe identificate se numără:

  • Excluderea riveranilor: Locuitorii din zonele afectate, care folosesc motocicleta sau scuterul ca principal mijloc de transport, nu au fost exceptați de la interdicție.

  • Lipsa uniformității: În alte cartiere din oraș nu există o astfel de restricție, ceea ce ridică întrebări despre coerența și eficiența măsurii.

  • Consultare publică inexistentă: Nu s-au purtat discuții cu posesorii de motociclete și scutere, deși aceștia sunt direct vizați de măsură.

  • Comunicare deficitară: Proiectul a fost publicat doar pe site-ul Primăriei și afișat la avizier, fără o campanie de informare amplă sau transparentă.

Mai mult, criticii susțin că interdicția nu rezolvă problema zgomotului, care ar fi fost motivul principal al adoptării acestei măsuri. Vehiculele omologate RAR respectă standardele de zgomot, iar mașinile cu evacuări modificate pot fi la fel de deranjante, fără a fi vizate de restricții similare.

Implementarea acestui proiect ridică semne de întrebare legate de modul în care vor fi aplicate amenzile. Spre exemplu, dacă un motociclist este oprit pe Bulevardul București după ora 22:00, iar motocicleta sa este omologată RAR, cum va fi sancționat?

Autoritățile nu au mijloacele tehnice necesare pentru a măsura nivelul de zgomot al vehiculelor. Reprezentanții Registrului Auto Român (RAR) confirmă că nu dispun de echipamente adecvate, iar Poliția Rutieră se confruntă cu aceleași limitări. În lipsa unei legislații naționale clare privind limitele maxime de zgomot pentru motociclete, aplicarea acestor sancțiuni devine aproape imposibilă.

În contrast cu acest proiect, alte inițiative locale privind mobilitatea urbană par să încurajeze utilizarea vehiculelor pe două roți. Reabilitarea străzilor din Giurgiu se concentrează pe lărgirea trotuarelor, crearea de piste de biciclete și îngustarea carosabilului pentru a descuraja traficul auto.

Totuși, măsuri precum interzicerea motocicletelor și ATV-urilor par să contrazică acest obiectiv. Ce va face Primăria dacă, în următorii ani, numărul vehiculelor pe două roți va crește semnificativ? Va interzice utilizarea tuturor acestora?

Proiectul rămâne unul controversat, cu lacune evidente și o implementare lentă. În timp ce autoritățile locale încearcă să reglementeze zgomotul urban, criticii consideră că soluția este doar o măsură superficială, care nu abordează cauza reală a problemei și riscă să descurajeze transportul alternativ.

(Jurnal)

VREMEA

Giurgiu
cer senin
5.3 ° C
5.3 °
5.3 °
86 %
2.1kmh
0 %
Dum
12 °
lun
13 °
mar
15 °
mie
15 °
joi
16 °
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com