Primăria municipiului Giurgiu: comunicat de presă pe linie de evidența populației

0
495

Direcția de Evidență a Persoanelor Giurgiu cu sediul în municipiul Giurgiu, str. 1 Decembrie 1918, nr. 60, invită cetățenii să se prezinte pentru a solicita intrarea în legalitate, în sensul obținerii unui nou act de identitate, pentru următoarele cazuri:

– la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;

– dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinţilor, data ori locul naşterii;

– în cazul schimbării domiciliului;

– în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;

– în cazul atribuirii unui nou C.N.P;

– în cazul deteriorării actului de identitate;

– în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;

– când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;

– în cazul schimbării sexului;

– în cazul anulării;

– pentru preschimbarea buletinelor de identitate.

Documente necesare pentru eliberarea unui nou act de identitate:

– certificatul de naștere, original și copie;

– certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite, sau al soțului supraviețuitor, în original și copie;

– hotărâre de divorț, definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie;

– certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie;

– certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, dacă este cazul, original și copie;

– documentul cu care face dovada adresei de domiciliu, original și copie, iar în cazul în care nu este titular, este necesară prezența titularului cu actul de identitate (în situaţia în care găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezenţa poliţistului de la postul de poliţie, pentru mediul rural);

– taxa de 7 lei, reprezentând contravaloarea cărții de identitate.

Persoanele care nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate, pot solicita eliberarea unei cărți de identitate provizorii, caz în care, persoana fizică completează Cererea pentru eliberarea actului de identitate, la care anexează documentele pe care le poate prezenta pentru a face dovada numelui și prenumelui, stării civile, a adresei de domiciliu, trei fotografii mărimea 3/4 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm, precum şi chitanţa de 1 leu, reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii. Termenul de valabilitate al cărții provizorii este de un an.

Programul de lucru cu publicul al DEP Giurgiu este:

– primiri cereri și documente în baza programărilor efectuate on-line pe site-ul Primăria Giurgiu.ro: luni, marți, miercuri, vineri între orele 8:30 – 13:00 și joi: 08:30 – 12.00, 14:00 – 16:30.

– eliberări documente: luni, marți, miercuri între orele 13:00 – 16:30; joi 13:00 – 18:30”, precizează Primăria municipiului Giurgiu într-un comunicat de presă.

(Jurnal)