Deşi suntem codaşi la multe capitole, România se află în topul ţărilor europene ai căror elevi de gimnaziu învaţă cel puţin două limbi străine la şcoală.

O statistică a Comisiei Europene arată ca ţara noastră ocupă locul 5 în acest clasament, dar şi că cele mai căutate sunt engleza, franceza, germana şi spaniola. Sunt însă şi şcoli în care aşa-numitele limbi exotice ca turca, araba sau chineza sunt la mare căutare printre elevi.

În anii trecuți și la noi la Giurgiu într-o unitate școlară se preda chineza. Numai că, din anul școlar 2019 – 2020, așa cum precizau, pentru „Jurnal giurgiuvean”, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean Giurgiu, acest lucru nu mai este posibil, întrucât protocolul Ambasadei Republicii Chineze cu Liceul „Tudor Vianu” și-a încetat valabilitatea.

Sociologul Nicu Gavriluță este de părere că în România zilelor noastre este foarte important ca elevii de gimnaziu să înveţe cât mai multe limbi străine pentru că au mai multe posibilităţi de succes în viaţă; pe de altă parte, dacă cunoşti mai ales limbile exotice, sau puţin frecventate, ai şanse mai mari să te integrezi pe piaţa muncii, adică să obţii un salariu mult mai bun.

Potrivit Eurostat, Luxemburg se află, și el, în topul ţărilor ai căror elevi de gimnaziu învaţă cel puţin două limbi străine. Urmează Finlanda, Italia şi Grecia. România ocupa şi ea un măgulitor loc 5. Din păcate realitatea arată că de predat se predau, dar că foarte puțini ajung să cunoască limbile  predate la curs. Mai mult, tot mai mulți absolvenți de liceu aproape că nu mai știu să scrie și să citească, în mod corect…românește!

(Jurnal)