Papa Francisc a înțeles că pentru a putea comunica eficient cu cetățenii acestei planete este nevoie a aborda orice mijloc de a relaționa.  Astfel el a devenit un împătimit al comuncării pe Internet. Fiind urmărit de 47 de milioane de pământeni pe Twitter, peste 6 milioane pe Instagram și strângând  zilnic sute de mii de vizualizări pe Youtube.

Suveranul Pontif a renunțat însă la pagina de Facebook, fiind de părere că sunt prea multe mesaje negative pe această rețea socială. Generația „Milenials” îl numește „influencerul lui Dumnezeu”, iar specialiștii în social media spun că mesajele Suveranului Pontif, în spațiul virtual, constituie ”soft diplomacy”, în traducere : ”diplomație de catifea”.

Papa Francisc este  el însuși vocea oficială a bisericii catolice în spațiul virtual fiind  prezent pe Twitter, Youtube, Instagram și nu numai.

Suveranul a transmis slujbe în direct pe rețelele sociale, a implementat ideea de rugăciune online și le comunică zilnic celor care îi urmăresc activitatea de pe rețelele sociale în 9 limbi, inclusiv în latină.

Monica Jitariuc, specialist în comunicare online spune : „El a decis să meargă acolo unde sunt consumatorii de biserică, consumatorii de spiritualitate, adică pe internet. Prezența lui în social media este una foarte relevantă, foarte eficientă și foarte curajoasă”

Francisc Doboș, purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Romano-Catolice de București susține că Lumea virtuală nu mai este atât de virtuală. Face parte din realitatea noastră zilnică. Ar fi păcat să nu tratam lumea virtuală ca pe un alt microfon, o altă fereastră către lume și către suflet”.

Suveranul Pontif  deși este urmărit de peste 6 milioane de oameni pe Instagram , nu a dat follow nimănui. A ajuns la 1 milion de urmăritori pe rețeaua socială în primele 12 ore de la preluarea contului, iar prima sa fotografie a strâns 330.000 de like-uri în câteva minute. Cel mai mult timp îl petrece, însă, pe Twitter.

Papa Francisc are numeroase conturi de Twitter și este urmărit în total de 47 de milioane de oameni din întreaga lume. Este al doilea cel mai urmărit lider mondial de pe Twitter, după Donald Trump, președintele Statelor Unite, care postează zilnic pe rețeaua socială pentru 56 de milioane de oameni. În top mai apar și prim ministrul Indiei, care este urmărit și el de 44 de milioane de oameni, prim ministrul Canadei și președintele francez, Emmanul Macron.

Monica Jitariuc, specialist comunicare online: „Cumva el consideră că scopul rețelelor sociale este să ducă evanghelia în toate colțurile lumii și dacă social media nu ajunge în toate colțurile lumii nu știu cine mai ajunge. De aceea și mesajele lui sunt foarte actuale. Are mesaje de mediu, uneori și mesaje politice și încearcă să aibă mesaje care să vină în acord cu agenda publică”.

Anul acesta a fost lansată și aplicația Click To Pray, prin care credincioșii romano-catolici pot posta acatiste online, iar în 2018 Vaticanul a pătruns și pe piața jocurilor electronice. A creat un joc video cu personaje biblice, asemănător cu celebrul Pokemon Go.

Iar pentru aceasta vizita a Papei, Arhiepiscopia Romano – Catolica a lansat o platformă online și o pagina de facebook, iar pe Youtube a fost publicat și videoclipul piesei “Să mergem împreună toți”. Imn oficial dedicat vizitei Suveranului Pontif.

Cele mai importante momente de la eveniment sunt transmise live pe Facebook și pe site-ul Arhiepiscopiei Romano – Catolice din București.