Deşi, la capătul celor 27 de ani de capitalism mioritic, în România de astăzi , infrastructura este un dezastru (autostrăzi ce se surpă, întârzieri cu anii pentru construcţia unor şosele rapide, inaugurări cu mult fast a unor petice de autostradă), cel considerat a fi un ”Mesia” al transporturilor, Răzvan Cuc , şi care ne tot promite de la o zi la alta, alţi şi alţi kilometri ce urmează a fi inauguraţi, mutat pe şantierele patriei, transpirând pe şosele sub lumina reflectoarelor televiziunilor luate ca martori la gâlceava sa permanentă cu constructorii, ne vorbeşte acum despre un proiect pe care oricine l-ar considera un îndrăzneţ SF… Este hilar, dacă nu penibil, ca, în contextul prezentat mai sus, Ministrul Transporturilor să ne vorbească astăzi despre realizarea unei reţele de trenuri pe perne magnetice, proiect ce s-ar putea executa – spunea el – printr-un parteneriat public-privat, garanţie fiind Masterplanul şi programul de guvernare, ce prevede modernizarea reţelei de transport pe calea ferată. Şi asta în timp ce trenurile noastre au întârzieri cu zecile de ore, merg cu viteza melcului, lipsa unor aparate de aer condiţionat face aerul din vagoane, irespirabil, toaletele sunt jegoase (un atentat la sănătate!), dacă ninge se opresc, dacă e caniculă viteza lor se reduce de la 40 km pe oră la 10…
Deocamdată va trebui să ţinem cont de realitate , de faptul că în sistemul feroviar românesc şinele şi vagoanele, dacă nu sunt devalizate de către hoţii de fier, pot fi demne doar de un muzeu… Iar noi vorbim despre trenuri pe perne magnetice. Ce-i lipseşte chelului? Tichie de margăritar!
CityZEN
Ce vorbesti ma tu! In toata lumea asta doar china si Japonia si-a permis sa aiba astfel de trenuri. Germania cat e ea de Germania are 50 de km experimentali. Cucule, dute ba de stai ca cucu-n gara! Sau mai bine la nebuni ca sigur nu esti pe treaba ta.